NEO INKA – ΣΕ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΕΙ, ΔΥΝΑΜΩΣΕ ΤΟ!!!

ΓΙΝΕ Ο ΕΠΟΜΕΝΟΣ ΚΡΙΚΟΣ ΣΤΟ ΔΙΚΤΥΟ.

Θερινές εκπτώσεις από Τετάρτη 15 Ιουλίου έως και Δευτέρα 31 Αυγούστου 2009

Σε καύσωνα εκπτώσεων εισέρχεται η ελληνική αγορά από τις 15 Ιουλίου, οπότε αρχίζει επίσημα η εκπτωτική περίοδος του φετινού καλοκαιριού. Οι λιανέμποροι ετοιμάζουν πυρετωδώς τις επιγραφές που θα αναρτήσουν στις βιτρίνες τους, προκειμένου να ανακοινώσουν πτώση- που σε ορισμένες περιπτώσεις θα είναι κατακόρυφη- τιμών, σε μεγάλη μάλιστα γκάμα προϊόντων. Οι τιμές πέφτουν φέτος ακόμα και κατά 70%, ενώ οι εκπτώσεις σε προϊόντα και κατηγορίες που παραδοσιακά δεν ξεπερνούσαν το 30%, θα φτάσουν φέτος ακόμα και σε 50%.

14% κάτω ο τζίρος στο τετράμηνο

Για τους εμπόρους που βλέπουν τον τζίρο τους να μειώνεται λόγω της οικονομικής κρίσης, οι εκπτώσεις αποτελούν ευκαιρία να τονώσουν το αγοραστικό ενδιαφέρον των καταναλωτών. Άλλωστε, ο τζίρος στο λιανεμπόριο τους πρώτους τέσσερις μήνες του έτους έχει μειωθεί κατά 14%, ενώ η βουτιά συνεχίστηκε και τους επόμενους δύο μήνες- όπως υποστηρίζουν παράγοντες της αγοράς- παρά τις συνεχείς προσφορές. Μειώνοντας τις τιμές κατά υψηλά ποσοστά από την ερχόμενη Δευτέρα (επισήμως οι εκπτώσεις αρχίζουν 15 Ιουλίου), οι έμποροι επιδιώκουν παράλληλα να διαφοροποιήσουν τις επίσημες εκπτώσεις από το μπαράζ των προσφορών που παρουσίαζε σε συνεχή βάση η ελληνική αγορά από τον περασμένο Δεκέμβριο. Άλλωστε, ακόμη και αυτές τις ημέρες υπάρχουν- μετά την άρση της σχετικής απαγόρευσης- προσφορές, σε ποσοστά μάλιστα μέχρι και 40%.

Εκπτώσεις έως και -70%

Μετά το μπαράζ προσφορών με μειώσεις τιμών που έφτασαν το 50% , ο εμπορικός κόσμος εναποθέτει πλέον τις ελπίδες του για αναθέρμανση της αγοράς, στις επίσημες εκπτώσεις από τις 15 του μήνα.

Από την πρώτη κιόλας ημέρα μικροί και μεγάλοι επιχειρηματίες προαναγγέλλουν μειωμένες τιμές στα:

Είδη ένδυσης -50% έως -70%
Είδη υπόδησης -30% έως -50%
Ηλεκτρικά είδη -25% έως -30%
Είδη σπιτιού -25% έως -50%

Καθίζηση πωλήσεων

Μόνο το Μάιο, η πτώση των πωλήσεων ιδίως στην ένδυση και την υπόδηση άγγιξε το 30% ενώ στα καταστήματα ηλεκτρικών ειδών το 25%.

Με την καταναλωτική ζήτηση στο ναδίρ, μπαράζ προσφορών σε όλους τους κλάδους του λιανεμπορίου έχει αρχίσει να εκδηλώνεται, στην προσπάθεια των έμπορων να ξορκίσουν την ύφεση και να ανατρέψουν την μεγάλη πτώση των πωλήσεων που εκτιμάται ότι θα κυμανθεί από 15% έως 30% μέχρι τον Σεπτέμβρη.

Μάλιστα δεν είναι τυχαίο, όπως λένε οι έμποροι, ότι το 90% του εμπορεύματος των μικρών καταστημάτων πουλήθηκε χάρη στις έως τώρα προσφορές.

Αν πριν από μερικά χρόνια το αίτημα για επανεξέταση του πλαισίου που διέπει τις εκπτώσεις φαινόταν εκ του πονηρού τώρα πλέον υπαγορεύεται από τις συνθήκες λένε οι έμποροι. Η νομοθετική πρωτοβουλία για κατάργηση της απαγόρευσης των προσφορών ένα μήνα πριν τις θερινές εκπτώσεις , παρά τις αντιδράσεις που προκάλεσε , τόνωσε την αγορά και επανέφερε στο προσκήνιο το θέμα της επιμήκυνσης των εκπτώσεων.

Με τις πωλήσεις στο σύνολο του λιανεμπορίου να πέφτουν κατά 15% τον Απρίλιο , το στοίχημα του εμπορικού κόσμου τώρα είναι να ανακοπεί η ύφεση το επόμενο δίμηνο.

Το Nέο ΙΝΚΑ λοιπόν εφιστά την προσοχή στο καταναλωτικό κοινό στα ακόλουθα:

Το προϊόν στο οποίο ισχύει η έκπτωση, πρέπει υποχρεωτικά να συνοδεύεται από πινακίδα στην οποία θα αναγράφονται:
Η αρχική τιμή του προϊόντος
Η ποσοστιαία μεταβολή επί της % της αρχικής τιμής.
Η τελική τιμή του προϊόντος.
Σύνηθες φαινόμενο των εμπόρων είναι:
Η αναγραφή τιμής προϊόντων υψηλότερης της πραγματικής.
Η διάθεση στην κατανάλωση ειδών β’ διαλογής, τα οποία έχουν αγοραστεί για αυτόν τον σκοπό.

Το Nέο ΙΝΚΑ συμβουλεύει τους καταναλωτές:

Καταγράψτε τις ανάγκες σας: Πριν βγείτε στην αγορά θα πρέπει να έχετε αξιολογήσει και καταγράψει τις ανάγκες σας. Δίχως ανάλογη προετοιμασία, το πιθανότερο είναι να αγοράσετε κάτι το οποίο μάλλον περιττό θα κριθεί παρά ουσιαστικά χρήσιμο και αναγκαίο.

Προσοχή στις βιτρίνες των καταστημάτων: Οι βιτρίνες των καταστημάτων δεν πρέπει να αλλάξουν, ώστε να είμαστε σε θέση να κάνουμε συγκρίσεις και σωστή επιλογή ειδών και τιμών. Η αλλαγή της βιτρίνας, λόγω εκπτώσεων πρέπει να μας προβληματίζει, ως καταναλωτές, διότι, είναι πιθανό να έχουν τοποθετηθεί υποβαθμισμένα προϊόντα, ή να έχουν αλλάξει οι θέσεις των εμπορευμάτων, ώστε να μην έχουμε σημεία αναφοράς, για σύγκριση τιμών.

Να αντιμετωπίζετε με επιφυλακτικότητα τις μεγάλες εκπτώσεις: Εξετάστε την ποιότητα και την τιμή των προϊόντων και να κάνετε πάντα σύγκριση τιμών ιδίων προϊόντων από κατάστημα σε κατάστημα πριν προβείτε στην επιθυμητή αγορά.

Μην αγοράζετε προϊόντα επειδή είναι φθηνά: Τέτοια λογική μπορεί να αποβεί μοιραία για την υποτιθέμενη σωστή διαχείριση χρήματος που θέλουμε να κάνουμε. Τα προϊόντα θα είναι περιττά όσο φθηνά και αν είναι.

Προτιμάτε εποχιακά είδη: Κατά την περίοδο των εκπτώσεων, μπορείτε να επωφεληθείτε κυρίως από εποχιακά είδη (ένδυσης – υπόδησης), τα οποία θα τα βρείτε φθηνότερα παρά από είδη οικιακής χρήσεως, ηλεκτρονικές συσκευές, εξοπλισμό, έπιπλα. Οι τιμές αυτών των προϊόντων αυξομειώνονται καθ’ όλη την διάρκεια τους έτους. Έτσι μπορείτε να πετύχετε μια συμφέρουσα τιμή στα ανάλογα προϊόντα σε όλη την διάρκεια του χρόνου και όχι απαραίτητα σε περίοδο εκπτώσεων.

Πιστωτικές Κάρτες: Ειδικά την περίοδο των εκπτώσεων οι καταναλωτές πρέπει να είναι ιδιαίτερα φειδωλοί στην χρήση πιστωτικών καρτών, αφού η υπερχρέωση πλέον αυτών των καρτών αποτελεί την μεγαλύτερη πληγή για τα περισσότερα νοικοκυριά. Προσοχή λοιπόν στην υπερχρέωση των πιστωτικών καρτών!

Απόδειξη: Μην ξεχνάτε ποτέ να ζητάτε την απόδειξη που συνοδεύει τις αγορές σας. Το μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης για τις αγορές μας βαραίνει πρωτίστως εμάς τους ίδιους.

Advertisements

Ιουλίου 13, 2009 - Posted by | 2009, ΑΓΟΡΑ, ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΑ | , , , ,

3 Σχόλια »

  1. καλησπερα σας
    σημερα επισκεφτηκα ενα καταστημα της αλυσιδας calzedonia να παρω μαγιο.
    κοιτωντας τις νεες παραλαβες μου ειπε η πωλητρια οτι στα συγκεκριμενα δεν γινονται εκπτωσεις.

    ισχυει οντως αυτο?στις νεες παραλαβες δεν γινονται εκπτωσεις?
    ευχαριστω

    Σχόλιο από αθηνα | Ιουλίου 16, 2009 | Απάντηση

  2. Η εταιρεία Ridenco πουλάει ένα ζευγάρι παπούτσια Timberland με κωδικό Τ25585 στην τιμή των 195,00 Ευρώ και με έκπτωση 156,00 Ευρώ όταν τα ίδια στις αρχές Ιουνίου στο Amsterdam και χωρίς έκπτωση κόστιζαν 130 Ευρώ. Δεν είναι αισχροκέρδεια;

    Σχόλιο από Νίκος Φαρμακάκης | Ιουλίου 16, 2009 | Απάντηση

  3. καλα που μου το θυμισες φιλε νικο να πω κι εγω κατι για το προηγουμενο μου σχολιο.το μαγιο κοστιζε 29,90 και με την εκπτωση το πληρωσα 26,58

    Σχόλιο από αθηνα | Ιουλίου 16, 2009 | Απάντηση


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: