NEO INKA – ΣΕ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΕΙ, ΔΥΝΑΜΩΣΕ ΤΟ!!!

ΓΙΝΕ Ο ΕΠΟΜΕΝΟΣ ΚΡΙΚΟΣ ΣΤΟ ΔΙΚΤΥΟ.

Στροφή στα φθηνά προϊόντα σούπερ μάρκετ – Η κρίση αλλάζει τις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων

Ανατροπές στις καταναλωτικές συνήθειες και των Ελλήνων φέρνει η οικονομική κρίση. Οι εκπτωτικές αλυσίδες καταγράφουν σημαντική αύξηση των πωλήσεών τους, ενώ ακόμα και σε παραδοσιακά σούπερ μάρκετ τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας «κλέβουν» συνεχώς μερίδια από τα επώνυμα λόγω χαμηλότερων τιμών.
Πλέον και στην ελληνική αγορά τα προϊόντα χαμηλής τιμής αντιπροσωπεύουν το 15% του συνολικού τζίρου των σούπερ μάρκετ, δηλαδή περίπου 2 δισ. ευρώ, ενώ ο ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης του κλάδου κινείται στο 30% σύμφωνα με την τελευταία έρευνα του Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ). Την ίδια ώρα, ολοένα και ενισχύουν την παρουσία τους οι μεγάλες ξένες εκπτωτικές αλυσίδες που δραστηριοποιούνται στην ελληνική αγορά, με τη γερμανική Αldi να αποτελεί την τελευταία άφιξη στον κλάδο.

Οι δραστικές αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων, ακόμη κι όταν πρόκειται για αγορές ειδών πρώτης ανάγκης, είναι αποτέλεσμα της οικονομικής κρίσης, λένε επιχειρηματίες και καταναλωτές. Σύμφωνα με στελέχη των σούπερ μάρκετ, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αντιπροσωπεύουν πλέον το 15% του συνόλου των πωλήσεων, ενώ μέχρι πρόσφατα τα ποσοστά ήταν μονοψήφια.

Τρέχουν με 30%

Την αυξητική τάση των πωλήσεων προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στην ελληνική αγορά καταγράφει και το ΙΟΒΕ. Σύμφωνα με τη μελέτη για τις τιμές των τροφίμων (Δεκέμβριος 2009), ο ρυθμός ανάπτυξης των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στην Ελλάδα ανέρχεται σε 30%, τριπλάσιος σε σχέση με τον αντίστοιχο ευρωπαϊκό, κάτι βεβαίως αναμενόμενο με δεδομένο ότι οι περισσότερες ευρωπαϊκές αγορές προϊόντων private label χαρακτηρίζονται ώριμες. Την ίδια ώρα, ο ρυθμός αύξησης των επώνυμων προϊόντων μόλις που φτάνει στο 2%. Εντυπωσιακό είναι ότι 1 στα 5 προϊόντα που μπαίνουν στο καλάθι των Ελλήνων καταναλωτών είναι ιδιωτικής ετικέτας. Οι χαμηλές τιμές, που σε κάποιες περιπτώσεις παρουσιάζουν διαφορές ακόμα και 60% σε σχέση με τα επώνυμα είδη, οδηγούν σε αύξηση των πωλήσεων των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας και ήδη σε αρκετές κατηγορίες προϊόντων τα μερίδια είναι διψήφια. Για παράδειγμα, στις κατηγορίες κατεψυγμένης πίτσας το μερίδιο είναι 15%, στα κατεψυγμένα λαχανικά 20%, ενώ στα χαρτιά υγείας 32%. Μάλιστα, ενδεικτικά είναι τα στοιχεία για την πορεία των πωλήσεων σε ορισμένες κατηγορίες προϊόντων το τελευταίο διάστημα. Το εννεάμηνο Ιανουαρίου- Σεπτεμβρίου 2008 οι πωλήσεις συνολικά κατεψυγμένης ζύμης σε όγκο μειώθηκαν κατά 2,3% ενώ τα προϊόντα κατεψυγμένης ζύμης ιδιωτικής ετικέτας αυξήθηκαν το ίδιο διάστημα κατά 32,5% σε όγκο. Ανάλογη είναι η εικόνα και για τις πωλήσεις ζυμαρικών, με τα επώνυμα να έχουν μειωθεί κατά 16,35% και τα ιδιωτικής ετικέτας να παρουσιάζουν αύξηση κατά 36,79%. Την ίδια ώρα οι πωλήσεις επώνυμου γάλακτος αυξήθηκαν κατά 7,42%, ενώ το ιδιωτικής ετικέτας αυξήθηκε κατά σχεδόν διπλάσιο ποσοστό (13,35%).

Άνοιξη εκπτωτικών αλυσίδων

Η αύξηση της κατανάλωσης προϊόντων χαμηλού κόστους έχει ανοίξει την όρεξη στις μεγάλες εκπτωτικές αλυσίδες που ενισχύουν την παρουσία τους και στην ελληνική αγορά. Η μεγαλύτερη από αυτές στην παγκόσμια αγορά, η γερμανική Αldi, η οποία ξεκίνησε τη δραστηριοποίησή της στη χώρα μας μόλις τον περασμένο Νοέμβριο, λειτουργεί ήδη 14 καταστήματα, ενώ έχει προγραμματίσει την λειτουργία ακόμα 100 καταστημάτων σε όλη τη χώρα έως το 2011. Επίσης, στα τέλη του περασμένου Οκτωβρίου εγκαινιάστηκαν σε Καρδίτσα και Τρίκαλα τα πρώτα εκπτωτικά καταστήματα Lion Food Stores (εμπορικό σήμα της ΑΒ Βασιλόπουλος) τα οποία διαθέτουν προϊόντα κυρίως των σειρών ιδιωτικής ετικέτας 365 και Care ενώ συνεχίζουν την ανάπτυξή τους και οι αλυσίδες Lidl και Dia οι οποίες συνολικά αριθμούν περί τα 700 καταστήματα σε όλη τη χώρα.

Αυξητικές τάσεις στις πωλήσεις προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας διαπιστώνονται παγκοσμίως, παρά το γεγονός ότι το τμήμα αυτό της αγοράς έχει ισχυρή παρουσία εδώ και χρόνια εκτός των ελληνικών συνόρων. Έρευνα της Deloitte με τίτλο «Global Ρowers of Retailing 2009» έδειξε ότι στην πρώτη δεκάδα των ισχυρότερων λιανεμπορικών αλυσίδων του κόσμου βρίσκονται εκπτωτικές επιχειρήσεις, κάποιες από τις οποίες δραστηριοποιούνται και στην Ελλάδα, όπως είναι η Lidl και η Αldi.

Advertisements

Μαρτίου 9, 2009 - Posted by | 2009, ΑΓΟΡΑ, Καταναλωτικά | ,

Δεν υπάρχουν σχόλια.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: