NEO INKA – ΣΕ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΕΙ, ΔΥΝΑΜΩΣΕ ΤΟ!!!

ΓΙΝΕ Ο ΕΠΟΜΕΝΟΣ ΚΡΙΚΟΣ ΣΤΟ ΔΙΚΤΥΟ.

Προεκπτώσεις έως 60% λόγω κρίσης

Σωσίβιο στην κρίση αναζητούν οι έμποροι έχοντας αρχίσει ήδη τις εκπτώσεις, χωρίς να περιμένουν την επίσημη έναρξή τους στις 15 Ιανουαρίου.

Η μεγάλη πτώση του τζίρου, η οποία τον Δεκέμβριο εκτιμάται ότι ξεπέρασε το 30%, ανάγκασε τους επιχειρηματίες- αν και παράτυπα- να αρχίσουν νωρίτερα τις χειμερινές εκπτώσεις, σε μια προσπάθεια να μαζέψουν ό,τι μπορούν στα ταμεία τους, καθώς οι υποχρεώσεις τους τρέχουν και η στρόφιγγα του τραπεζικού δανεισμού έχει κλείσει. Το 2008 άφησε πίσω του μεγάλες ζημιές για τις εμπορικές επιχειρήσεις, αφού, όπως λένε οι ίδιοι οι έμποροι, συνολικά σε ετήσια βάση οι πωλήσεις έκαναν βουτιά 15%-20%, που έγινε μάλιστα ακόμη μεγαλύτερη

ΧΑΛΑΡΟΙ ΟΙ ΕΛΕΓΧΟΙ

Η αγορά κινείται στους δικούς της ρυθμούς και με την ανοχή, όπως όλα δείχνουν, του υπουργείου Ανάπτυξης το τελευταίο τρίμηνο.

Γι΄ αυτό και ήδη από την έναρξη της εορταστικής περιόδου άρχισε χορός προσφορών, οι οποίες αναμένεται να επεκταθούν τώρα σε όλο το φάσμα του λιανεμπορίου με τη μορφή των πρόωρων εκπτώσεων. Παρ΄ ότι σύμφωνα με τον νόμο η επίσημη έναρξη της περιόδου των εκπτώσεων τοποθετείται στα μέσα Ιανουαρίου, εκτιμάται ότι λόγω της κακής κατάστασης στην αγορά οι έλεγχοι θα είναι χαλαροί επιτρέποντας ουσιαστικά την άτυπη επίσπευσή τους.

Έως και 60%!

Μάλιστα, οι φτωχές επιδόσεις της εορταστικής περιόδου λόγω της διστακτικότητας των καταναλωτών να προχωρήσουν σε αγορές αναμένεται να φέρει γενναίες μειώσεις τιμών που θα φθάσουν έως και το 60% από τις πρώτες ημέρες. Έτσι, μειώσεις τιμών στα επίπεδα αυτά θα μπορούν να βρουν οι καταναλωτές σε είδη ένδυσης, υπόδησης, έως 50% σε ηλεκτρονικές συσκευές, 20%-30% σε είδη σπιτιού και έπιπλα. Άλλωστε η πίεση για υψηλές εκπτώσεις είναι ιδιαίτερα έντονη σε τοπικές αγορές που δέχονται ισχυρότερο πλήγμα σε σύγκριση με τις κεντρικές εμπορικές πιάτσες και καταγράφουν πτώση των πωλήσεων που ξεπερνά και το 30%.

Στο μπαράζ των εκπτώσεων πιο επιθετικές αναμένεται να είναι οι μεγάλες αλυσίδες με πανελλαδικό δίκτυο που θα προσφέρουν στους πελάτες τους, σιωπηρά μεν αλλά πραγματικά, έκπτωση από 30% έως και 60% ενώ άλλες θα κλείνουν το μάτι στο ταμείο και χωρίς να το διαφημίζουν θα προσφέρουν μειωμένες τιμές.

Προωθητικές ενέργειες
Δεν είναι λίγες και εκείνες που για μία ακόμη χρονιά προγραμματίζουν να ακολουθήσουν πολική με προωθητικές ενέργειες, όπως συστημένες επιστολές, αποστολή SΜS στα κινητά τηλέφωνα, κληρώσεις δώρων, φυλλάδια κ.λπ. επιδιώκοντας να δελεάσουν τους καταναλωτές, προκειμένου να προσέλθουν στα καταστήματά τους και να ψωνίσουν.

Μεγάλη αλυσίδα ρούχων έχει αλλάξει τις τιμές στα ταμπελάκια των εμπορευμάτων με τρόπο που ο καταναλωτής να βλέπει τη διαφορά ενώ σε άλλες πάλι περιπτώσεις οι προσφορές γνωστοποιούνται στους καταναλωτές μέσω αποστολής e-mail. Τέλος, δεν λείπουν και οι επιχειρήσεις στις οποίες τον ρόλο της ενημέρωσης έχουν αναλάβει οι πωλητές των καταστημάτων που εξυπηρετούν τους πελάτες.

Το Nέο ΙΝΚΑ λοιπόν εφιστά την προσοχή στο καταναλωτικό κοινό στα ακόλουθα:

o Το προϊόν στο οποίο ισχύει η έκπτωση, πρέπει υποχρεωτικά να συνοδεύεται από πινακίδα στην οποία θα αναγράφονται:
– Η αρχική τιμή του προϊόντος
– Η ποσοστιαία μεταβολή επί της % της αρχικής τιμής.
– Η τελική τιμή του προϊόντος.
o Σύνηθες φαινόμενο των εμπόρων είναι:
– Η αναγραφή τιμής προϊόντων υψηλότερης της πραγματικής.
– Η διάθεση στην κατανάλωση ειδών β’ διαλογής, τα οποία έχουν αγοραστεί για αυτόν τον σκοπό.

Το Nέο ΙΝΚΑ συμβουλεύει τους καταναλωτές:

Καταγράψτε τις ανάγκες σας: Πριν βγείτε στην αγορά θα πρέπει να έχετε αξιολογήσει και καταγράψει τις ανάγκες σας. Δίχως ανάλογη προετοιμασία, το πιθανότερο είναι να αγοράσετε κάτι το οποίο μάλλον περιττό θα κριθεί παρά ουσιαστικά χρήσιμο και αναγκαίο.

Προσοχή στις βιτρίνες των καταστημάτων: Οι βιτρίνες των καταστημάτων δεν πρέπει να αλλάξουν, ώστε να είμαστε σε θέση να κάνουμε συγκρίσεις και σωστή επιλογή ειδών και τιμών. Η αλλαγή της βιτρίνας, λόγω εκπτώσεων πρέπει να μας προβληματίζει, ως καταναλωτές, διότι, είναι πιθανό να έχουν τοποθετηθεί υποβαθμισμένα προϊόντα, ή να έχουν αλλάξει οι θέσεις των εμπορευμάτων, ώστε να μην έχουμε σημεία αναφοράς, για σύγκριση τιμών.

Να αντιμετωπίζετε με επιφυλακτικότητα τις μεγάλες εκπτώσεις: Εξετάστε την ποιότητα και την τιμή των προϊόντων και να κάνετε πάντα σύγκριση τιμών ιδίων προϊόντων από κατάστημα σε κατάστημα πριν προβείτε στην επιθυμητή αγορά.

Μην αγοράζετε προϊόντα επειδή είναι φθηνά: Τέτοια λογική μπορεί να αποβεί μοιραία για την υποτιθέμενη σωστή διαχείριση χρήματος που θέλουμε να κάνουμε. Τα προϊόντα θα είναι περιττά όσο φθηνά και αν είναι.

Προτιμάτε εποχιακά είδη: Κατά την περίοδο των εκπτώσεων, μπορείτε να επωφεληθείτε κυρίως από εποχιακά είδη (ένδυσης – υπόδησης), τα οποία θα τα βρείτε φθηνότερα παρά από είδη οικιακής χρήσεως, ηλεκτρονικές συσκευές, εξοπλισμό, έπιπλα. Οι τιμές αυτών των προϊόντων αυξομειώνονται καθ’ όλη την διάρκεια τους έτους. Έτσι μπορείτε να πετύχετε μια συμφέρουσα τιμή στα ανάλογα προϊόντα σε όλη την διάρκεια του χρόνου και όχι απαραίτητα σε περίοδο εκπτώσεων.

Πιστωτικές Κάρτες: Ειδικά την περίοδο των εκπτώσεων οι καταναλωτές πρέπει να είναι ιδιαίτερα φειδωλοί στην χρήση πιστωτικών καρτών, αφού η υπερχρέωση πλέον αυτών των καρτών αποτελεί την μεγαλύτερη πληγή για τα περισσότερα νοικοκυριά. Προσοχή λοιπόν στην υπερχρέωση των πιστωτικών καρτών!

Απόδειξη: Μην ξεχνάτε ποτέ να ζητάτε την απόδειξη που συνοδεύει τις αγορές σας. Το μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης για τις αγορές μας βαραίνει πρωτίστως εμάς τους ίδιους.

Advertisements

Ιανουαρίου 8, 2009 - Posted by | 2008, ΑΓΟΡΑ, ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ | , , ,

Δεν υπάρχουν σχόλια.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: