NEO INKA – ΣΕ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΕΙ, ΔΥΝΑΜΩΣΕ ΤΟ!!!

ΓΙΝΕ Ο ΕΠΟΜΕΝΟΣ ΚΡΙΚΟΣ ΣΤΟ ΔΙΚΤΥΟ.

Πρωτοφανής Απάτη! Του χρέωσαν 105.000 δολάρια στην πιστωτική του κάρτα για αγορές που έγιναν στην Νέα Υόρκη, ενώ ο ίδιος δεν πήγε ποτέ!

Θύμα σπείρας μεγαλοαπατεώνων, που υποκλέπτουν τα στοιχεία πιστωτικών καρτών και προβαίνουν σε αγορές χιλιάδων ευρώ, έπεσε το μέλος του Νέου ΙΝΚΑ, το όνομα του οποίου είναι στη διάθεση σας. Οι επιτήδειοι, άγνωστο πώς κατάφεραν να αποσπάσουν τα στοιχεία της πιστωτικής του κάρτας (AEK FC Diners, η οποία είχε εκδοθεί από την Τράπεζα CITIBANK) και να κάνουν αγορές στην Νέα Υόρκη αξίας 105.000 δολαρίων!

Η κάρτα να τονίσουμε σε αυτό το σημείο είχε πιστωτικό όριο μόλις 7.900 ευρώ, οπότε γεννώνται τα ερωτήματα

α) πώς το όριο έφτασε στα 100.000 χωρίς να ενημερωθεί ο κάτοχος της;

β) πώς μπόρεσαν να γίνουν αγορές ακόμη και πανάκριβων διαμαντιών και η τράπεζα μέσω των υπηρεσιών που ισχυρίζεται πως διαθέτει για την προστασία των καταναλωτών Υπηρεσία Έγκαιρης Ειδοποίησης σε Περίπτωση Απάτης αλλά και την Υπηρεσία Citibank Alerts έχετε άμεση ενημέρωση και έλεγχο της κάρτας σας! (όπως λέει και στο site), να μην έχει υποπτευθεί τίποτα;

Σύμφωνα με το επίσημο site της τράπεζας λειτουργούν δύο μηχανισμοί προστασίας του καταναλωτή

1.Υπηρεσία Έγκαιρης Ειδοποίησης σε Περίπτωση Απάτης

Οι «ειδοποιήσεις» αυτές, υποτίθεται ότι υποδεικνύουν συναλλαγές οι οποίες διαφέρουν κατά πολύ από την προηγούμενη αγοραστική συμπεριφορά του κατόχου, γεγονός που τις καθιστά ασυνήθιστες . Ενδεικτικά παραδείγματα τέτοιων συναλλαγών είναι, ενδεχομένως, συναλλαγές που η αξία τους υπερβαίνει κατά πολύ την μέση αξία συνηθισμένων συναλλαγών που πραγματοποιεί ο πελάτης ή επαναλαμβανόμενες συναλλαγές εξωτερικού κ.λπ.

Οι συναλλαγές που καταγράφονται στο σύστημα, αξιολογούνται από έμπειρους και εξειδικευμένους αναλυτές της Citibank, προκειμένου να διαπιστωθεί η γνησιότητα και αυθεντικότητά τους. Για το λόγο αυτό η ομάδα ελέγχου – παρακολούθησης των συναλλαγών προσπαθεί να επικοινωνήσει τηλεφωνικά με το πραγματικό μέλος – κάτοχο της κάρτας, προκειμένου να επιβεβαιώσει αν η ασυνήθιστη συναλλαγή είναι πράγματι δική του. Στην περίπτωση που διαπιστωθεί απάτη ή δόλια χρήση της κάρτας (π.χ. λόγω κλοπής ή απώλειας της κάρτας χωρίς να το έχει αντιληφθεί ο κάτοχος), η ομάδα ελέγχου ενημερώνει τον κάτοχο ότι προχωράει στην άμεση ακύρωση της κάρτας του, με σκοπό την προστασία του από τυχόν περαιτέρω χρήση της από τρίτο άτομο.

2.Citibank Alerting Service

Τώρα, χάρη στη νέα πρωτοποριακή υπηρεσία Citibank Alerts, μπορείτε να ενημερώνεστε άμεσα για ό,τι αφορά τις κάρτες σας Citibank Visa, Citibank MasterCard και Diners.

Πιο συγκεκριμένα, με την εγγραφή σας στην υπηρεσία, κάθε φορά που…

πραγματοποιείτε μία αγορά με την κάρτα σας (εσείς ή ο πρόσθετος κάτοχος)

εκδίδεται ο λογαριασμός σας, με ενημέρωση για την οφειλή

πλησιάζει η ημερομηνία πληρωμής του λογαριασμού σας

προσεγγίζετε το 80% του πιστωτικού σας ορίου

αυξάνεται το πιστωτικό σας όριο

…θα λαμβάνετε SMS* στο κινητό σας και e-mail* στην ηλεκτρονική σας διεύθυνση!

Τα υπερσύχρονα βέβαια συστήματα ασφαλείας της τράπεζας απεδείχθησαν τουλάχιστον ανεπαρκή να προστατέψουν τον πολίτη. Για το λόγο αυτό το Νέο ΙΝΚΑ εφιστά την προσοχή στους Έλληνες καταναλωτές προκειμένου να είναι εξαιρετικά προσεκτικοί με τις συναλλαγές τους. Πρέπει να ενημερώνονται συχνά από την τράπεζα τους για την κίνηση των πιστωτικών τους καρτών και εάν υπάρχει οποιαδήποτε υποψία απάτης αυτή πρέπει να γνωστοποιείται άμεσα στην Υπηρεσία Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος.

Παραθέτουμε μερικά ανησυχητικά στοιχεία που αποδεικνύουν ότι η κλοπή μέσω πιστωτικών καρτών είναι σε πλήρη έξαρση!

Σύμφωνα με στοιχεία της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, μεγάλη έξαρση παρατηρήθηκε στο πρώτο εξάμηνο του έτους στις απάτες με πιστωτικές και χρεωστικές κάρτες. Το φαινόμενο αυτό δεν ήταν μόνο διεθνές, αλλά και ελληνικό, όπου περισσότεροι από 700 Έλληνες έπεσαν θύματα απάτης με συνολικές ζημιές που εκτιμώνται στα 3 εκατ. ευρώ. Τραπεζικά στελέχη εκτιμούν ότι το πραγματικό μέγεθος της απάτης στην Ελλάδα ήταν μεγαλύτερο, ανεβάζοντας ανεπισήμως τον αριθμό των θυμάτων σε μερικές χιλιάδες και τη συνολική ζημιά κοντά στα 8 εκατ. ευρώ.

Τα στοιχεία που ανακοίνωσαν οι τράπεζες στην Ένωση Ελληνικών Τραπεζών δείχνουν τετραπλασιασμό των κρουσμάτων απάτης με κάρτες, σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του έτους. Σύμφωνα με τα στοιχεία αυτά, τα κρούσματα ανήλθαν σε 700 και αφορούσαν σε απάτες με χρεωστικές (κυρίως σε ΑΤΜ) και με πιστωτικές κάρτες (κλοπή προσωπικών στοιχείων και πραγματοποίηση αγορών από τρίτους). Ωστόσο, όπως εξηγούν τραπεζικά στελέχη, κυρίως στο πρώτο τετράμηνο του έτους υπήρξε μεγάλη έξαρση των κρουσμάτων με αποτέλεσμα οι τράπεζες να προχωρούν σε διακανονισμό και επίλυση του προβλήματος με τους πελάτες. Ζητούσαν από τον πελάτη να στείλει επιστολή αμφισβήτησης και στη συνέχεια γινόταν η εκκαθάριση της συναλλαγής. Έτσι, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, ο επίσημος αριθμός των θυμάτων είναι μάλλον υποτιμημένος. Τους τελευταίους δύο μήνες, οι υπηρεσίες ασφάλειας των τραπεζών σε συνεργασία με τους μεγάλους οργανισμού πιστωτικών καρτών (Visa, MasterCard κ.λπ.) και με εξειδικευμένες υπηρεσίες λογισμικού, προχώρησαν σε αναβάθμιση των συστημάτων, με αποτέλεσμα να υπάρξει εμφανής κάμψη του φαινομένου.

Το «ψάρεμα»

Τα πρόσφατα κρούσματα αφορούσαν κυρίως υποκλοπή προσωπικών στοιχείων (αριθμού κάρτας, pin.κλπ.) και χρέωση με διάφορα ποσά από αγορές που έκαναν οι επιτήδειοι σε διάφορες χώρες. Έτσι, υπήρξαν περιπτώσεις Ελλήνων που την ίδια ημέρα εμφανίζονταν να έχουν πληρώσει λογαριασμό σε ψαροταβέρνα της Ραφήνας και ταυτόχρονα να νοικιάζουν αυτοκίνητο στη Ρώμη και να αγοράζουν χάμπουργκερ στο Μεξικό.

Η υποκλοπή των στοιχείων φαίνεται ότι έγινε με δύο τρόπους: Κάποιοι «έσπασαν» τα συστήματα καταστημάτων και υπέκλεψαν τα δεδομένα. Ο δεύτερος τρόπος είναι το «ψάρεμα» που γίνεται για παράδειγμα με παραπλανητικά email και τα οποία ζητούν την επιβεβαίωση προσωπικών στοιχείων (όνομα, αριθμό κάρτας, τραπεζικό λογαριασμό κ.λπ).

Με χρεωστικές

Τα κρούσματα εντοπίστηκαν τόσο στις περιπτώσεις χρήσης χρεωστικών καρτών όσο και πιστωτικών. Ο πιο δημοφιλής τρόπος που ήταν και μία νέα μορφή απάτης στην Ελλάδα, αναγκάζοντας την Ένωση Ελληνικών Τραπεζών να εκδώσει πριν από μερικούς μήνες ειδική ανακοίνωση που αφορούσε στις συναλλαγές στα ΑΤΜ (αυτόματες τιμολογιστικές μηχανές). Οι επιτήδειοι έκαναν το εξής: Ο ανυποψίαστος πελάτης καθόταν μπροστά από το ΑΤΜ προκειμένου να κάνει τη συναλλαγή του. Ένας από την ομάδα καθόταν αρκετά πίσω του, δείχνοντας ότι περιμένει υπομονετικά τη σειρά του. Ένας άλλος της ομάδας πετούσε ένα χαρτονόμισμα, σχετικά μεγάλης αξίας (50 ευρώ, 100 ευρώ κ.λπ.), στα πόδια του πελάτη της τράπεζας. Ο επιτήδειος τον ρωτούσε μήπως είναι δικό του. Κοιτάζοντας κάτω ο πελάτης, αποσπώντας την προσοχή, ο «συνεργάτης» παρακολουθούσε και προσπαθούσε να απομνημονεύσει τον αριθμό της κάρτας και τον pin(κωδικός) που θα πληκτρολογούσε ο κάτοχος της κάρτας. Μετά η έκδοση πλαστής χρεωστικής κάρτας (αλλά και πιστωτικής) είναι «απλή» για τους αετονύχηδες και κοστίζει γύρω στα 10 ευρώ το κομμάτι.

Δεν περιορίζονται μόνο στις κάρτες

Υπερδιπλάσιος αναμένεται φέτος ο αριθμός των θυμάτων στην Ελλάδα και την Ευρώπη από απάτες με κάρτες. Κάθε χρόνο περίπου 350 Έλληνες έπεσαν θύμα απάτης που κόστιζε σε αυτούς και στις τράπεζες περίπου 3,5 με 4 εκατ. ευρώ. Οι απάτες αυτές αφορούν κυρίως συναλλαγές σε ΑΤΜ, σε χρεωστικές και πιστωτικές, όπου ο ετήσιος τζίρος στην Ελλάδα ξεπερνά τα 12,5 δισ. ευρώ. Σύμφωνα με στοιχεία τραπεζών, το 0,035% του τζίρου με πιστωτικές κάρτες είναι προϊόν απάτης. Με δεδομένο ότι ο τζίρος μέσω πιστωτικών καρτών στην Ελλάδα ανέρχεται σε 10 δισ. ευρώ, τότε το κόστος της απάτης υπολογίζεται σε περίπου 3,5 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται ότι από τα 10 δισ. ευρώ, τα 3,5 δισ. ευρώ αφορούν αναλήψεις μετρητών από πιστωτική κάρτα.

Όμως, η ηλεκτρονική απάτη δεν περιορίζεται μόνο στις κάρτες. Εκτιμάται ότι το 0,5-1% όσων κάνουν χρήση ηλεκτρονικών μεθόδων στις συναλλαγές πέφτουν θύματα. Αυτό μεταφράζεται σε περίπου 1.300 – 2.500 Έλληνες ετησίως.

Advertisements

Σεπτεμβρίου 9, 2008 - Posted by | ΚΑΡΤΕΣ, Καταναλωτικά, ΝΕΟ ΙΝΚΑ, ΠΑΡΑΝΟΜΙΑ, ΠΡΟΣΟΧΗ, ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ, ΤΡΑΠΕΖΕΣ | , , ,

1 σχόλιο »

  1. Καλά τι μας λέει τώρα ο κάτοχος της κάρτας? Τόσες μέρες δεν παρακολουθούσε την αναλυτική κίνηση της κάρτας του να καταλάβει τι γινόταν έγκαιρα (από web banking)? Στο κάτω κάτω της γραφής τώρα καταλαβαίνουμε το νόημα του να μην έχεις κάρτες. Όσα έχω σε ρευστό με αυτά κινούμαι και μόνον. Χρειάζομαι να έχω πάνω μου κάρτες…? Φταίει ο καρτούχος που τη χρησιμοποίησε έστω και μία φορά.

    Σχόλιο από u129313 | Οκτώβριος 2, 2008 | Απάντηση


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: