NEO INKA – ΣΕ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΕΙ, ΔΥΝΑΜΩΣΕ ΤΟ!!!

ΓΙΝΕ Ο ΕΠΟΜΕΝΟΣ ΚΡΙΚΟΣ ΣΤΟ ΔΙΚΤΥΟ.

Ε όχι και 300 ευρώ για ένα τζήν!

Το τζήν είναι ένα είδος ρούχου απαραίτητο σε όλους. Θα τολμούσαμε να πούμε ότι δεν υπάρχει ντουλάπα ανθρώπου που να μην έχει τουλάχιστον τρία. Γιατί φτάσαμε όμως να πληρώνουμε έως και 300 ευρώ για ένα προϊόν που το κόστος του δεν ξεπερνά τα 10 ευρώ?

Η Levi’s, η Wrangler και η Lee, είναι οι πρώτες εταιρείες που ανέβασαν τα τζιν στην πασαρέλα. Τα τελευταία χρόνια πέρασαν στην αντεπίθεση για να πάρουν πίσω τα μερίδια αγοράς που έχασαν και να αυξήσουν την κερδοφορία τους, αφού έχασαν μερίδια αγοράς από τις πωλήσεις τους από τα τζήν διάσημων σχεδιαστών.


Στα μέσα της δεκαετίας του ’90 οι παραδοσιακές εταιρείες παραγωγής τζιν ρούχων, όπως η Levi Strauss που διαθέτει τα Levi’s και η VF Corporation που παράγει τα Lee και τα Wrangler, εξαργύρωναν τον αγοραστικό πυρετό των καταναλωτών με αυξημένες πωλήσεις και παχυλά κέρδη. Η στροφή των καταναλωτών όμως σε πιο φθηνά ρούχα – όπως αυτά που πωλούνται στα σούπερ μάρκετ και σε εκπτωτικές αλυσίδες – αλλά και σε πιο ακριβά τζιν, όπως αυτά που πωλούν διάσημοι σχεδιαστές και συχνά κοστίζουν πάνω από 300 ευρώ, έπληξε καίρια τα τελευταία χρόνια την κερδοφορία των εταιρειών αυτών, που τώρα ετοιμάζουν την αντεπίθεσή τους. Στόχος των εταιρειών που παραδοσιακά πωλούν ρούχα τα οποία απευθύνονταν σε μεσαία βαλάντια είναι να παρουσιάσουν φθηνότερα σχέδια αλλά και να δημιουργήσουν ακριβές μάρκες που θα είναι μέσα στη μόδα.

Σε τρεις άξονες

Η Levi Strauss & Co, που έχει ιστορία 156 ετών στα ρούχα, είδε τις πωλήσεις της να πέφτουν επί οκτώ συνεχή χρόνια, έως το 2005, ενώ βουτιά πραγματοποίησε και ο τζίρος της VF Corporation. Αποφάσισαν, λοιπόν, ότι μοναδική τους ελπίδα για να μείνουν στο παιχνίδι είναι να πραγματοποιήσουν ολομέτωπη αντεπίθεση, κινούμενες σε τρεις διαφορετικούς άξονες: Να αναπτύξουν μεγαλύτερο δίκτυο δικών τους καταστημάτων, να παρουσιάσουν νέα μοντέλα που ακολουθούν τις επιταγές της μόδας, αλλά και να εξαγοράσουν άλλες εταιρείες με στόχο να ισχυροποιήσουν ακόμη περισσότερο τη θέση τους στην αγορά.

300 ευρώ για ένα τζην

Προτεραιότητα των εταιρειών είναι να σταματήσουν τη στροφή των πελατών τους σε τζην διάσημων μόδιστρων. Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε η Levi’s στις ΗΠΑ, το 41% όσων φορούν τζιν είναι διατεθειμένοι να ξοδέψουν από 100 έως και 300 ευρώ για ένα και μόνο παντελόνι. Η τάση αυτή έπληξε καίρια τα έσοδα τη Levi’s. Οι πωλήσεις της εταιρείας σε όλο τον κόσμο υποχώρησαν από 6,8 δισ. δολάρια το 1997 σε 4 δισ. δολάρια το 2004, ενώ την ίδια περίοδο οι πωλήσεις της στην Ευρώπη έκαναν βουτιά από τα 1,8 δισ. δολάρια στο 1 δισ. δολάρια.

Η Levi’s αναγκάστηκε να απαντήσει παρουσιάζοντας νέα σχέδια παντελονιών, όπως τη σειρά Gold Label, που πωλούνται προς περίπου 150 ευρώ. Η εταιρεία παρουσίασε επίσης στην αμερικανική αγορά την κολεξιόν Special Edition και Capital Ε και στην ευρωπαϊκή αγορά τη σειρά ρούχων Blue και Red Wire. Και τώρα ετοιμάζεται να ρίξει στην αγορά την ακριβή σειρά Eco.

Ούτε όμως και η VF έμεινε με σταυρωμένα χέρια. Όι μεγάλες παραδοσιακές εταιρείες ντένιμ αντιμετώπισαν προβλήματα, τη στιγμή που άλλες μάρκες lifestyle, όπως η Diesel, τα πήγαν καλά. Μπήκαν λοιπόν στην αγορά αυτή αλλά με διαφορετική προοπτική.

Μάρκες lifestyle, όπως είναι η Lucky, η Guess και η Seven , έχουν γίνει πολύ δημοφιλείς για καταναλωτές που ακολουθούν πιστά τις επιταγές της μόδας και είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν ακριβά την προτίμησή τους. Μετά τη Levi’s, η VF, διάσημη για τα τζιν Lee και Wrangler, ετοιμάζει τις δικές της ακριβές σειρές ρούχων για να αυξήσει το μερίδιό της στην αγορά.

Είναι άκρως παράλογο οι έρευνες να καταδεικνύουν ότι τελικά το πιο φτηνό κομμάτι της γκαρνταρόμπας το τζήν, είμαστε διατεθειμένοι να το εγκαταλείψουμε προς χάριν ενός ίδιου προϊόντος, που λόγω ετικέτας θα μας κοστίζει 300 ευρώ… Είναι απλά πεταμένα λεφτά!

Διαφωνεί κανείς;

Advertisements

Μαρτίου 26, 2008 - Posted by | 2008, ΑΓΟΡΑ, ΑΓΟΡΑΣΤΙΚΗ ΑΞΙΑ, ΑΚΡΙΒΕΙΑ, ΑΚΡΙΒΕΙΑ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ, Καταναλωτικά |

Δεν υπάρχουν σχόλια.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: