NEO INKA – ΣΕ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΕΙ, ΔΥΝΑΜΩΣΕ ΤΟ!!!

ΓΙΝΕ Ο ΕΠΟΜΕΝΟΣ ΚΡΙΚΟΣ ΣΤΟ ΔΙΚΤΥΟ.

15 Μαρτίου 2008: Παγκόσμια μέρα δράσης για την προστασία των παιδιών από το junk food

Το νέο ΙΝΚΑ συμμετέχει στην παγκόσμια μέρα δράσης για την προστασία των παιδιών από το junk food

Στοιχεία φωτιά που πρέπει να γνωρίζουμε:

1. Στην προσπάθεια αυτή για την απαγόρευση των διαφημίσεων μη υγιεινών τροφών που απευθύνονται σε παιδιά, ενώνουν τις δυνάμεις τους 50 καταναλωτικές οργανώσεις, παγκόσμιοι οργανισμοί υγείας και ακαδημαϊκοί.

2. Οι εταιρείες που παράγουν junk food και αναψυκτικά, δαπανούν κάθε χρόνο το μυθικό ποσό των 13 εκ. δολαρίων σε διαφημιστικές καμπάνιες. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να υπάρχουν αυτή την στιγμή 177 εκατομμύρια παχύσαρκα παιδιά στον κόσμο.

3. Η φετινή Παγκόσμια Ημέρα για την προστασία των Καταναλωτών, στις 15 Μαρτίου, είναι αφιερωμένη στο να τονίσει και να διαδώσει τους κινδύνους που ελλοχεύουν από την διαφημιστική προβολή τέτοιων διατροφικών συνηθειών.

Το νέο ΙΝΚΑ μαζί με την Παγκόσμια Οργάνωση Καταναλωτών (Consumers International) και την Παγκόσμια Οργάνωση για την καταπολέμηση της Παχυσαρκίας (International Obesity Task Force) ενώνουν τις δυνάμεις τους προκειμένου να μειωθεί δραστικά η προβολή και το μάρκετινγκ επικίνδυνων διατροφικών προτύπων στα παιδιά. Μέσα από την καμπάνια μας αυτή ζητάμε την υιοθέτηση ενός Κώδικα με Παγκόσμια ισχύ, που θα αφορά στο μάρκετινγκ τροφών που απευθύνονται σε παιδιά, θα υιοθετηθεί από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας και θα ενσωματωθεί στην εθνική νομοθεσία όλων των κρατών.

Η προώθηση αυτού του κώδικα θα είναι ένα βήμα καταλυτικής σημασίας, έτσι ώστε να βοηθηθούν τα 177 εκ παιδιών που είναι παχύσαρκα και που θα βρεθούν αντιμέτωπα με τις ασθένειες που συνεπάγεται η παχυσαρκία. Το περιοδικό WΗΟ εκτιμά ότι μέχρι το 2015 τα υπέρβαρα άτομα θα υπερβαίνουν τα 2.3 δις.

Ο κώδικας αυτός που θα συζητηθεί από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας τον Μάιο, θα υπογραμμίζει τα κακώς κείμενα και τις αδυναμίες της βιομηχανίας τροφίμων να θεσπίσει κανόνες στους οποίους θα υπάγονται όλες οι εταιρείες. Τα κενά στην υφιστάμενη νομοθεσία παρουσιάζονται κυρίως στα προϊόντα εκείνα αλλά και τις διαφημίσεις που τα προωθούν και απευθύνονται σε παιδιά κάτω των 12 ετών.

Είναι ενδεικτικό ότι οι μεγαλύτερες εταιρείες παραγωγής γρήγορου φαγητού και αναψυκτικών, ξόδεψαν μόνο για το 2006 13 δις δολάρια, για την διαφημιστική τους καμπάνια μέσα από την τηλεόραση, τον κινηματογράφο, τα παιχνίδια μέσω υπολογιστή ακόμα και τα λεγόμενα chat rooms στο διαδίκτυο.

Τι ζητάμε:

1. Να καταργηθούν οι ραδιοφωνικές και τηλεοπτικές διαφημίσεις junk food που προβάλλονται μεταξύ 6 το πρωί και 9 το βράδυ.

2. Nα απαγορευτεί το μάρκετινγκ μη υγιεινών τροφίμων μέσω των νέων ΜΜΕ (ιστοσελίδες, chat rooms και γραπτών μηνυμάτων).

3. Να απαγορευτεί το junk food στα σχολεία.

4. Να απαγορευτούν τα δώρα και τα παιχνίδια που πολλές φορές είναι εσώκλειστα στις συσκευασίες διαφόρων τροφών και που με αυτόν τον τρόπο τις κάνουν ακόμη πιο επιθυμητές σε παιδιά μικρής ηλικίας.

5. Να απαγορευθεί η χρησιμοποίηση γνωστών και επιτυχημένων προσώπων αλλά και γνωστών και αγαπημένων ηρώων κινουμένων σχεδίων στην διαφημιστική καμπάνια junk food προϊόντων.

Ο κώδικας αυτός θα δημοσιοποιηθεί για πρώτη φορά στις 15 Μαρτίου, την Παγκόσμια Ημέρα Προστασίας του Καταναλωτή. Περισσότερες από 50 οργανώσεις καταναλωτών παγκοσμίως, μεταξύ των οποίων και το νέο ΙΝΚΑ, στηρίζουν αυτή την προσπάθεια προκειμένου να ενημερωθούν οι πολίτες, να ευαισθητοποιηθούν οι αρμόδιοι Υπουργοί και να στηρίξουν την προσπάθεια μας υιοθετώντας τον ανωτέρω κώδικα.

Το νέο ΙΝΚΑ με επιστολή του έχει ενημερώσει ήδη τον Υπουργό Υγείας κ. Αβραμόπουλο για την πρωτοβουλία αυτή ζητώντας από το Υπουργείο Υγείας και τον ίδιο την συμβολή του στον αγώνα που κάνει για την υιοθέτηση ενός διεθνούς νομοθετικού πλαισίου που θα περιορίζει το μάρκετινγκ ανθυγιεινών τροφών στα παιδιά.

Η Consumers International για την υποστήριξη της καμπάνιας δημιούργησε την ακόλουθη ιστοσελίδα: www.junkfoodgeneration.org

Advertisements

Μαρτίου 15, 2008 - Posted by | 2008, ΝΕΟ ΙΝΚΑ, ΝΕΟ ΙΝΚΑ 2008, Νέο ΙΝΚΑ, ΠΑΙΔΙ, ΠΑΧΥΣΑΡΚΟΣ, ΥΓΕΙΑ, JUNK FOOD, NEW INKA | , , , , ,

3 Σχόλια »

  1. TOUR TOUR. EDO MAIAMI. KANEI KALO KAIRO KAI THELO NA DEIS TO MINIMA MOY GIA NA SOY KANO EKPLIXI. EDO H ORA EINAI 10 44 PROI. FILIA POLLA NA PROSEXEIS

    Σχόλιο από 0 eyron | Μαρτίου 15, 2008 | Απάντηση

  2. ολα ξεκινουν απο την οικογενεια και το σχολειο…

    Σχόλιο από suspect | Μαρτίου 16, 2008 | Απάντηση

  3. Μπράβο στην ένωσή μας γιατί έχει προτάσεις και προτάσεις ουσιαστικές που δεν λογαριάζουν οικονομικά μεγέθη και κόστη.

    Σχόλιο από dimkaramitsas | Μαρτίου 17, 2008 | Απάντηση


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: