NEO INKA – ΣΕ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΕΙ, ΔΥΝΑΜΩΣΕ ΤΟ!!!

ΓΙΝΕ Ο ΕΠΟΜΕΝΟΣ ΚΡΙΚΟΣ ΣΤΟ ΔΙΚΤΥΟ.

Παχυσαρκία: Η νέα Πανδημία του πλανήτη

obesity-1.jpg

Σύμφωνα με το Ινστιτούτο WorldWatch που εδρεύει στην Ουάσιγκτον, για πρώτη φορά στην ιστορία της ανθρωπότητας, ο αριθμός των υπέρβαρων ενηλίκων είναι ίδιος με εκείνων που έχουν κανονικό βάρος. Καθώς ο αριθμός των ανθρώπων που μαστίζονται από ασιτία έχει φθίνουσα πορεία από το 1980 και μετά και φτάνει σήμερα το 1 δις, ο αριθμός των υπέρβαρων αυξάνει δραματικά και έχει φτάσει σήμερα να απαριθμεί 1 δις ανθρώπους αντίστοιχα. Η παιδική παχυσαρκία έχει λάβει διαστάσεις πανδημίας σε πολλές χώρες του δυτικού κόσμου. Υπολογίζεται ότι 17,6 εκ. παιδιά παγκοσμίως ηλικίας 5 και κάτω χρόνων είναι παχύσαρκα. Η τάση αυτή ξεκίνησε από τις ανεπτυγμένες χώρες της Δύσης και εξαπλώθηκε παντού. Για παράδειγμα στην Ταυλάνδη, το ποσοστό των παχύσαρκων παιδιών μεταξύ 5 και 12 ετών έχει αυξηθεί κατά 16% μέσα σε δύο χρόνια. Στην Μαλαισία, πρόσφατες έρευνες δείχνουν συνεχώς αυξανόμενα ποσοστά παχύσαρκων παιδιών, που ξεπερνούν το 40% του συνόλου των παιδίων κάτω από 12 ετών. Πρόσφατες έρευνες επιστημόνων στην Ιαπωνία, που αφορούσε παιδιά ηλικίας 6-14 χρόνων έδειξε επίσης ότι το ποσοστό των παιδιών με αυξημένο βάρος έχει αυξηθεί από 5 σε 11% μέσα σε 3 χρόνια.

Η μακροχρόνιες προβλέψεις των επιστημόνων κάνουν λόγο για διατροφικές συνήθειες που θα καταλήξουν να μας προσφέρουν λίγα θρεπτικά συστατικά και δραματική αύξηση καρδιακών επεισοδίων, διαφόρων μορφών καρκίνου, διαβήτη και πρόωρους θανάτους. Οι προαναφερθείσες δεν θεωρούνται πλέον μόνο ασθένειες της Δύσης αλλά πλήττουν με ταχύτατους ρυθμούς και τις λιγότερο ανεπτυγμένες χώρες, με αποτέλεσμα να προβλέπουν οι ειδικοί ότι μέχρι το 2020 ότι το 60 % των χρόνιων αυτών παθήσεων θα κάνουν την εμφάνιση τους σε λιγότερο αναπτυγμένες χώρες.

Είναι χαρακτηριστικό ότι ο παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας, διαβλέπει ότι τα κρούσματα διαβήτη θα αυξηθούν κατά 20% παγκοσμίως μέσα στα επόμενα 10 χρόνια. Η αύξηση αυτή θα είναι μία ακόμη συνέπεια της συνήθειας των περισσοτέρων να καταναλώνουν ανεξέλεγκτες ποσότητες ζάχαρης και να καταφεύγουν σε πρόχειρες και γρήγορες λύσεις για την διατροφή τους. Το ποσοστό των ανθρώπων σε Ινδία και Κίνα που θα είναι παχύσαρκοι αναμένεται να αυξηθεί κατά 50% μέχρι το 2025.

Στις ανεπτυγμένες χώρες ο αριθμός των ανθρώπων που πάσχουν από διαβήτη αφορά κυρίως άτομα που είναι σε ηλικία συνταξιοδότησης, ενώ στις υπό ανάπτυξη χώρες εκείνοι που πάσχουν από διαβήτη είναι ηλικίας 35-64. Η αύξηση των ασθενειών που συνδέονται άμεσα με τις διατροφικές συνήθειες έχει να κάνει καθαρά με την αλλαγή στο τρόπο που διατρεφόμαστε. Μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 50, η κακή διατροφή που συνδέονταν με την φτώχεια ήταν το μεγαλύτερο πρόβλημα στης χώρες της Ασίας. Ο πρωταρχικός στόχος των ανθρώπων ήταν να εξασφαλίσουν μια δίαιτα πλούσια σε θερμίδες για να τους βοηθήσει να επιβιώσουν. Σήμερα το πρόβλημα στην Ασία επικεντρώνεται και σε αυτούς που πεθαίνουν από την πείνα αλλά και σε αυτούς που πεθαίνουν λόγω κακής διατροφής. Από την δεκαετία του 60 και μετά έχει υπάρξει μία στροφή στην δομή των παγκόσμιων συνηθειών διατροφής που δεν συνδέεται πλέον με με την κλασσική σχέση που ίσχυε μέχρι τώρα και που θέλει την διατροφή να συνδέεται με το εισόδημα των ατόμων. Η αφθονία φτηνών λαχανικών και φρούτων δεν δικαιολογεί την αύξηση των ατόμων που επιλέγουν αντί για αυτά να καταναλώνουν πρόχειρο φαγητό. Είναι χαρακρητιστικό ότι οι πλέον ανεπτυγμένες και πλούσιες χώρες του πλανήτη ξοδεύουν υπέρογκα ποσά προκειμένου να ενημερώσουν τους πολίτες για τις θρεπτικές αξίες που έχουν τρόφιμα όπως οι καρποί, τα φρούτα, τα λαχανικά και τα όσπρια.

Παραδόξως, οι αναπτυσσόμενες χώρες χρησιμοποιούν να συνεχώς αυξανόμενα εισοδήματα τους σε δίαιτες πλούσιες σε λίπη, πολυακόρεστα και ζάχαρη. Καθώς η μετάλλαξη των διατροφικών συνηθειών μας προχωρά, παρατηρείται η μείωση στην πρόσληψη παραδοσιακών τροφών όπως τα λαχανικά και τα φρούτα και η αντικατάσταση τους από ρύζι, άλευρα , ζάχαρη και αυξημένα λιπαρά.

 

hamburger.jpg

Οι διαφημιστικές εταιρίες με την σειρά τους ισχυρίζονται ότι οι διαφημίσεις αποτελούν ένα αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας μας και ότι με το να της παρακολουθεί κανείς δεν παχαίνει. Η δήλωση αυτή βέβαια παρά είναι κυνική και μη ρεαλιστική. Εμπειρικά μιλώντας είναι πολύ δύσκολο να καταμετρηθεί η άμεση επίδραση των διαφημίσεων σε κάθε άτομο. Εν τούτοις, η αυξανόμενες επενδύσεις των εταιριών τροφίμων στις διαφημιστικές τους καμπάνιες καταδεικνύει και αποδεικνύει ότι σίγουρα η προβολή συγκεκριμένων προϊόντων επηρεάζει τις πωλήσεις άρα και την συμπεριφορά των καταναλωτών

Advertisements

Μαρτίου 6, 2008 - Posted by | 2008, ΑΣΦΑΛΕΙΑ, ΠΑΧΥΣΑΡΚΟΣ, ΥΓΕΙΑ | , , , ,

1 σχόλιο »

  1. […] : 6, 2008 newinka […]

    Πίνγκμπακ από | Μαρτίου 7, 2008 | Απάντηση


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: