NEO INKA – ΣΕ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΕΙ, ΔΥΝΑΜΩΣΕ ΤΟ!!!

ΓΙΝΕ Ο ΕΠΟΜΕΝΟΣ ΚΡΙΚΟΣ ΣΤΟ ΔΙΚΤΥΟ.

Κοινωνικά Υπεύθυνη Κατανάλωση – Part I

 

fairtrade0041.jpg

Tο Νέο ΙΝΚΑ ξεκινά εκστρατεία ενημέρωσης των καταναλωτών για την ,και το Δίκαιο και Αλληλέγγυο Εμπόριο (Fair Trade). Ενημερωθείτε και ενημερώστε τους άλλους!!!

Έχουμε σκεφτεί κάτω από ποιες συνθήκες παράγονται τα προϊόντα που διατίθενται στην αγορά και εμείς καλούμαστε να επιλέξουμε ανάμεσά τους; Μας ενδιαφέρει αν το τζιν που φοράμε ράφτηκε σε μια χώρα όπου οι εργαζόμενοι δουλεύουν όλη μέρα, κάτω από άθλιες συνθήκες και η αμοιβή τους είναι ελάχιστη; Θα αγοράζαμε το χειροποίητο χαλί που προέρχεται από την Ινδία, το Νεπάλ ή το Πακιστάν και κατασκευάστηκε από παιδιά που δουλεύουν υπό συνθήκες δουλείας και στερούμενα τη μόρφωση;

Γνωρίζουμε άραγε ότι για σειρά προϊόντων στα οποία έγινε εισαγωγή της πρώτης ύλης από χώρες του Τρίτου Κόσμου καταβλήθηκε ένα εξευτελιστικά χαμηλό αντίτιμο στους παραγωγούς τους που πιθανώς δεν τους επιτρέπει να ζουν αξιοπρεπώς; Μπορούμε να αναγνωρίσουμε ανάμεσα στα προϊόντα που μας φαίνονται ίδια, αυτά που παρασκευάστηκαν με μεθόδους φιλικές προς το περιβάλλον από αυτά στα οποία ο σεβασμός προς το περιβάλλον θυσιάστηκε στο βωμό του κέρδους; Αλήθεια μπορούμε να φανταστούμε ότι στα τρόφιμα που αγοράζουμε έχει γίνει εκτεταμένη χρήση χημικών και φυτοφαρμάκων, ορμονών και προσθέτων;

Στην Ελλάδα – παρόλα τα βήματα που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια – δεν υπάρχουν πολλά δείγματα ευαισθητοποίησης των καταναλωτών αναφορικά με την παράμετρο της κοινωνικής υπευθυνότητας στις καταναλωτικές τους επιλογές. Αυτή η έλλειψη ευαισθητοποίησης μπορεί να συμβαίνει για διάφορους λόγους.

Συχνά ξεχνάμε ή αγνοούμε ότι οι επιλογές μας ως καταναλωτές είναι η δύναμή μας!
Έτσι επιχειρήσεις που μολύνουν το περιβάλλον δεν μπορούν να διακριθούν από αυτές που το σέβονται και εταιρίες που σέβονται τα ανθρώπινα δικαιώματα και τα δικαιώματα των εργαζομένων ανταγωνίζονται από μειονεκτική θέση άλλες εταιρίες που εκμεταλλεύονται εργαζομένους ή υιοθετούν πρακτικές απαγορευμένης παιδικής εργασίας ή δουλείας.


Στόχος μας μέσα από αυτήν την προσπάθεια ενημέρωσης, είναι η ευαισθητοποίηση των καταναλωτών αναφορικά με τα θέματα κοινωνικά υπεύθυνης κατανάλωσης.
Φιλοδοξία μας σε αυτό το δικτυακό τόπο είναι να εντοπίσουμε τους τρόπους με τους οποίους οι καταναλωτές θα μπορούν να κάνουν κοινωνικά υπεύθυνες καταναλωτικές επιλογές, αν το επιθυμούν. Με άλλα λόγια, θέλουμε να αναδείξουμε τους τρόπους με τους οποίους ο καταναλωτής θα είναι σε θέση να γνωρίζει και να αξιολογεί μόνος του την κοινωνική ευθύνη κάθε επιχείρησης (πχ. να μπορεί μόνος του ο καταναλωτής να ελέγχει αν μια επιχείρηση βλάπτει το περιβάλλον ή αν πληρώνει τις υπερωρίες των εργαζομένων της).


2. Σε τι συνίσταται η κοινωνικά υπεύθυνη κατανάλωση;

Εκτός από τα φυσικά χαρακτηριστικά που διαφοροποιούν ένα προϊόν από ένα άλλο όπως η γεύση, η υφή του, η ποιότητα των πρώτων υλών που χρησιμοποιήθηκαν, υπάρχουν και μια σειρά άλλων χαρακτηριστικών που αν και δε διακρίνονται στο τελικό προϊόν, εντούτοις είναι ιδιαιτέρως σημαντικά. Αυτά τα χαρακτηριστικά αφορούν τη διαδικασία παρασκευής των προϊόντων που καλούμαστε να καταναλώσουμε. Οι παράμετροι αυτοί, βάσει των οποίων ο καταναλωτής επιλέγει ανάμεσα στα επιμέρους προϊόντα με κριτήρια κοινωνικής υπευθυνότητας, αναλύονται στις εξής περιπτώσεις:


Advertisements

Μαρτίου 4, 2008 - Posted by | ΔΙΚΑΙΟ | , ,

Δεν υπάρχουν σχόλια.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: