NEO INKA – ΣΕ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΕΙ, ΔΥΝΑΜΩΣΕ ΤΟ!!!

ΓΙΝΕ Ο ΕΠΟΜΕΝΟΣ ΚΡΙΚΟΣ ΣΤΟ ΔΙΚΤΥΟ.

Εκπαιδευτικό blog…

Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΩΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ

Η κατανάλωση, από όλες τις οικονομικές λειτουργίες, είναι χωρίς αμφιβολία η πιο καθοριστική για ολόκληρο το σύστημα της Αγοράς, το σύστημα δηλαδή των εμπορικών συναλλαγών που διαμορφώνεται από τις δυνάμεις της προσφοράς και της ζήτησης και ρυθμίζεται από τον μηχανισμό των τιμών. Η Αγορά επομένως επενδύει σε πρακτικές που δημιουργούν ανάγκες και έτσι καθοδηγούν στην κατανάλωσή τους.

Βομβαρδιζόμαστε συνεχώς από διαφημιστικά μηνύματα, που μας προτείνουν το πιο όμορφο, το πιο οικονομικό, το πιο πρακτικό προϊόν , για να μας κάνουν να καταναλώνουμε όλο και περισσότερο. Πολλοί καταναλωτές θα ήθελαν να εναντιωθούν σε αυτή την στάση, αλλά αισθάνονται ανίσχυροι μπροστά στη δύναμη αυτού του συστήματος.

Για να πάψουν να θεωρούν ότι είναι ανίσχυροι απέναντι στην δύναμη της Αγοράς, πρέπει και επιβάλλεται να οργανωθούν στο Κίνημα των Καταναλωτών, που με μεθόδους και πρακτικές θα αποδείξει την δύναμή του.

Η απάντηση στο ερώτημα μπορούμε να τα βάλουμε με την Αγορά είναι ναι , αρκεί να οργανωθούμε και να δράσουμε μεθοδικά, κάτι που δεν το θέλει ούτε η δύναμη του χρήματος , αλλά ούτε και η δύναμη της Εξουσίας.

Η Αγορά εξαρτάται κατά ένα πολύ μεγάλο μέρος από τους καταναλωτές. Το σύστημα είναι επομένως ευάλωτο, και είμαστε εμείς οι καταναλωτές που μπορούμε να το αντιμετωπίσουμε αποτελεσματικά. Είμαστε εμείς που έχουμε τη δύναμη της επιλογής, που θα αποφασίσουμε ποιο προϊόν θα αγοράσουμε και θα συντελέσουμε στην επιτυχία ή στην χρεοκοπία των μικρών ή μεγάλων εταιριών που απαρτίζουν τις δυνάμεις της Αγοράς.

Είναι αναγκαίο να αναπτύξουμε κριτική ικανότητα στις αγορές μας, να υιοθετήσουμε μία υπεύθυνη και συνειδητή συμπεριφορά, διαλέγοντας προσεκτικά αυτό που αγοράζουμε, χωρίς να βασιζόμαστε μόνο στην τιμή και στην ποιότητα, αλλά και στην προέλευση των προϊόντων και τη συμπεριφορά των εταιρειών παραγωγής διακίνησης και πώλησης.

Όλοι μας πρέπει να δράσουμε, οι επιλογές μας και η καθημερινή μας συμπεριφορά μπορούν να αλλάξουν τα πράγματα. Μικρές πράξεις, αλλά οργανωμένε, αποτελεσματικές και συγκεκριμένες μπορούν να επέμβουν στις στρεβλώσεις αυτής της καταναλωτικής κοινωνίας και να αλλάξουν τους κανόνες.

ΤΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΓΙΑ ΝΑ ΕΠΗΡΕΑΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ;

Διαλέγοντας τι θα αγοράσουμε και τι θα αγνοήσουμε , δε στέλνουμε μόνο ένα μήνυμα στο σύστημα για τις παραγωγικές μεθόδους που προτιμούμε ή που καταδικάζουμε, αλλά ταυτόχρονα στηρίζουμε τις σωστές παραγωγικές διαδικασίες, εμποδίζοντας όσες δεν είναι σωστές.

Καταναλώνοντας προϊόντα με υπεύθυνο τρόπο, είναι σαν να ψηφίζουμε κάθε φορά που πάμε να κάνουμε τα ψώνια μας. Γιατί όταν Ψωνίζουμε Ψηφίζουμε και όταν Ψηφίζουμε Ψωνίζουμε. Το ότι θα ψωνίσουμε ή ψηφίσουμε είναι δεδομένο το τι θα επιλέξουμε και από ποιόν είναι δικαίωμά μας, όπως δικαίωμα μας είναι η επιλογή για το ποιος θα μας κυβερνήσει.

Ψηφίζουμε για την συμπεριφορά της Αγοράς και πιο συγκεκριμένα των επιχειρήσεων , βραβεύοντας αυτές που συμπεριφέρονται καλά και τιμωρώντας τις άλλες. Αρκεί μια ελάχιστη αλλαγή στις πωλήσεις της τάξεως του 2-3% για να ωθήσει μία εταιρεία να αναθεωρήσει τις θέσεις της.
Ο υπεύθυνος καταναλωτής έχει στη διάθεση του στην ουσία δυο μέσα για να επηρεάσει το σύστημα:
την υπεύθυνη κατανάλωση και το μποϊκοτάζ.

Στην υπεύθυνη κατανάλωση και το μποϊκοτάζ θα αναφερθούμε εκτενώς αύριο.

Σήμερα θα αναφερθούμε σε ένα πολύτιμο εργαλείο των καταναλωτών: την έρευνα αγοράς

ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ

Το σύνολο των ενεργειών μέσω των οποίων ο καταναλωτής ψάχνει-ερευνά , αξιολογεί και αποφασίζει με συγκεκριμένα κριτήρια για να επιλέξει προκειμένου να αγοράσει, τα πλέον αξιόπιστα προϊόντα ή υπηρεσίες, είναι αυτό που ονομάζουμε έρευνα αγοράς.

Ένας συνειδητοποιημένος καταναλωτής, που σέβεται το προϊόν του μόχθου του απαιτείται να κάνει έρευνα αγοράς, γιατί η έρευνα αγοράς πρέπει να αποτελεί σημαντικό παράγοντα προκειμένου για την προμήθεια προϊόντων και υπηρεσιών, για την κάλυψη των αναγκών του και την σωστή διαχείριση των εσόδων του.

Η έρευνα αγοράς παρέχει στον καταναλωτή τις απαραίτητες πληροφορίες για να πετύχει το καλύτερο δυνατόν αποτέλεσμα μιας αγοράς προϊόντος ή υπηρεσίας , στις συνεχώς μεταβαλλόμενες καταναλωτικές του ανάγκες, αλλά και των εξίσου μεταβαλλόμενων συνθηκών Αγοράς.

Ο βασικός σκοπός της έρευνας αγοράς, αφού πρώτα καθοριστούν οι αναγκαίες για τον καταναλωτή αγορές, είναι η σωστή πληροφόρηση των στοιχείων που κάνουν αξιόπιστο ένα προϊόν ή μια υπηρεσία και η αξιοποίηση αυτών των πληροφοριών προκειμένου να αγοράσει τα ζητούμενα αγαθά ή τις υπηρεσίες στην σωστή ποιότητα και στην αρμόζουσα τιμή.

Η πηγή πληροφόρησης του καταναλωτή μπορεί να είναι είτε έντυπη, είτε ηλεκτρονική είτε δια ζώσης και πρέπει να καλύπτεται από όρους πλήρεις, ακριβείς, έγκυρους και αντικειμενικούς. Τα τεχνικά, οικονομικά και εμπορικά στοιχεία ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας , είναι στοιχεία της πληροφόρησης που πρέπει να απαιτεί να λαμβάνει ο καταναλωτής για την τελική επιλογή του. Η πληροφόρηση λαμβάνεται και από την ετικέτα και τα καθορισμένα σήματα, όπως το CE.

Η έλλειψη χρόνου, το επώνυμο προϊόν ή υπηρεσία και η μονοπωλιακή κατάσταση μιας αγοράς, είναι δικαιολογίες για να μη γίνεται έρευνα αγοράς, με αποτέλεσμα τις περισσότερες φορές να αποτυγχάνουμε στην επιλογή των προϊόντων ή υπηρεσιών που καλύπτουν τις ανάγκες μας .

Η Έρευνα αγοράς βοηθά στη σωστή επιλογή αγαθών και στη σωστή διαχείριση των εσόδων μας.

Advertisements

Ιανουαρίου 21, 2008 - Posted by | ΑΓΟΡΑ, ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ, ΤΙΜΕΣ | , , ,

3 Σχόλια »

  1. εδώ καλά καλά βαριούνται και να σχολιασουν…. οι καταναλωτές…..

    Σχόλιο από fantasma | Ιανουαρίου 22, 2008 | Απάντηση

  2. εκπαιδευτικό blog όπως εκπαιδευτική τηλεόραση;

    Σχόλιο από tatoo | Ιανουαρίου 22, 2008 | Απάντηση

  3. Έχουμε πραγματική δύναμη. Αρκεί να χαλάσουμε λίγο τη ζαχαρένια μας και να ασχοληθούμε. Δείτε την πίκρα που πήρα από το μαιευτήριο ΙΑΣΩ πριν 2 εβδομάδες και πως ΙΑΣΩθήκαμε, την μετέτρεψα δηλαδή τουλάχιστον σε ικανοποίηση.
    http://oinias.blogspot.com/2008/02/1.html

    Σχόλιο από Οινιάς | Φεβρουαρίου 1, 2008 | Απάντηση


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: