NEO INKA – ΣΕ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΕΙ, ΔΥΝΑΜΩΣΕ ΤΟ!!!

ΓΙΝΕ Ο ΕΠΟΜΕΝΟΣ ΚΡΙΚΟΣ ΣΤΟ ΔΙΚΤΥΟ.

Εκπτώσεις 2008 – Εκπτώσεις … πριν από τις εκπτώσεις

Από τις 15 Ιανουαρίου έως τις 28 Φεβρουαρίου 2008 θα πραγματοποιηθούν οι χειμερινές εκπτώσεις στα εμπορικά καταστήματα. Οι καταναλωτές σε αυτό το διάστημα θα έχουμε τη δυνατότητα να αγοράσουμε ακόμη και στη μισή τιμή ρούχα, παπούτσια, αξεσουάρ, είδη για το σπίτι και πολλά άλλα προϊόντα. Ήδη όμως και παρά την ισχύουσα νομοθεσία, είναι γεγονός ότι αρκετοί καταστηματάρχες προχωρούν σε «σιωπηρές» προεκπτώσεις, που αγγίζουν ακόμη και το 30%, εντός των καταστημάτων τους, προκειμένου να προσελκύσουν νωρίτερα τους καταναλωτές, μετά από μια υποτονική χρονιά, με τον τζίρο ορισμένων καταστημάτων να μειώνεται ακόμη και 30% σε σχέση με το 2006.

Η απόφαση να προχωρήσουν σε προεκπτώσεις αποτελεί μονόδρομο, όπως λένε οι ίδιοι, θέλοντας να «αναθερμάνουν» τα ταμεία τους, ειδικά σε ένα διάστημα, μετά τις γιορτές, όπου το αγοραστικό ενδιαφέρον μειώνεται σημαντικά. Δεν είναι τυχαίο, εξάλλου, ότι το διάστημα των εκπτώσεων – του χειμώνα και του καλοκαιριού – οι καταστηματάρχες πραγματοποιούν περίπου το 60% των συνολικών ετήσιων πωλήσεων.

Στη διάρκεια των εκπτώσεων, η πλειονότητα του καταναλωτικού κοινού θα σπεύσουμε να επωφεληθούμε των χαμηλών τιμών των προϊόντων, υπάρχει όμως κίνδυνος να υποπέσουμε σε λάθη που μπορεί να έχουν ως αποτέλεσμα την μελλοντική μας οικονομική επιβάρυνση. Γι΄αυτό οφείλουμε να είμαστε εξαιρετικά προσεκτικοί τόσο πριν όσο και κατά την διάρκεια των αγορών μας.

Το νέο ΙΝΚΑ μας εφιστά την προσοχή στα ακόλουθα:

Το προϊόν στο οποίο ισχύει η έκπτωση, πρέπει υποχρεωτικά να συνοδεύεται από πινακίδα στην οποία θα αναγράφονται:

Η αρχική τιμή του προϊόντος – Η ποσοστιαία μεταβολή επί της αρχικής τιμής – Η τελική τιμή του προϊόντος

Σύνηθες φαινόμενο είναι οι έμποροι να αναγράφουν κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων αρχική τιμή προϊόντων υψηλότερη της πραγματικής. Γι’ αυτό καταναλωτές κάντε μια έρευνα αγοράς αύριο για τις πραγματικές αρχικές τιμές των προϊόντων. Καλού κακού φωτογραφίστε και καμιά βιτρίνα με προϊόντα. Και αν διαπιστώσετε από Δευτέρα ότι κάτι δεν πάει καλά , καταγείλτε το στο blog για να ξέρουμε όλοι ποιοί είναι οι «κακοί»!!!

Προσέξτε επίσης τη διάθεση στην κατανάλωση ειδών βʼ διαλογής, τα οποία έχουν αγοραστεί για αυτόν ακριβώς τον σκοπό.

Το νέο ΙΝΚΑ συμβουλεύει τους καταναλωτές:

Καταγράψτε τις ανάγκες σας: Πριν βγείτε στην αγορά θα πρέπει να έχετε αξιολογήσει και καταγράψει τις ανάγκες σας. Δίχως ανάλογη προετοιμασία, το πιθανότερο είναι να αγοράσετε κάτι το οποίο μάλλον περιττό θα κριθεί παρά ουσιαστικά χρήσιμο και αναγκαίο.

Προσοχή στις βιτρίνες των καταστημάτων: Οι βιτρίνες των καταστημάτων δεν πρέπει να αλλάξουν, ώστε να είμαστε σε θέση να κάνουμε συγκρίσεις και σωστή επιλογή ειδών και τιμών. Η αλλαγή της βιτρίνας, λόγω εκπτώσεων πρέπει να μας προβληματίζει ως καταναλωτές, διότι είναι πιθανό να έχουν τοποθετηθεί υποβαθμισμένα προϊόντα, ή να έχουν αλλάξει οι θέσεις των εμπορευμάτων, ώστε να μην έχουμε σημεία αναφοράς, για σύγκριση τιμών.

Να αντιμετωπίζετε με επιφυλακτικότητα τις μεγάλες εκπτώσεις: Εξετάστε την ποιότητα και την τιμή των προϊόντων και να κάνετε πάντα σύγκριση τιμών ιδίων προϊόντων από κατάστημα σε κατάστημα πριν προβείτε στην επιθυμητή αγορά.

Μην αγοράζετε προϊόντα επειδή είναι φθηνά: Τέτοια λογική μπορεί να αποβεί μοιραία για την υποτιθέμενη σωστή διαχείριση χρήματος που θέλουμε να κάνουμε. Τα προϊόντα θα είναι περιττά όσο φθηνά και αν είναι.

Κατά την περίοδο των εκπτώσεων, μπορείτε να επωφεληθείτε κυρίως από εποχιακά είδη (ένδυσης – υπόδησης), τα οποία θα τα βρείτε φθηνότερα παρά από είδη οικιακής χρήσεως, ηλεκτρονικές συσκευές, εξοπλισμό, έπιπλα. Οι τιμές αυτών των προϊόντων αυξομειώνονται καθʼ όλη την διάρκεια τους έτους. Έτσι μπορείτε να πετύχετε μια συμφέρουσα τιμή στα ανάλογα προϊόντα σε όλη την διάρκεια του χρόνου και όχι απαραίτητα σε περίοδο εκπτώσεων.

Ειδικά την περίοδο των εκπτώσεων οι καταναλωτές πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα φειδωλοί στην χρήση πιστωτικών καρτών, αφού η υπερχρέωση πλέον αυτών των καρτών αποτελεί την μεγαλύτερη πληγή για τα περισσότερα νοικοκυριά. Προσοχή λοιπόν στην υπερχρέωση των πιστωτικών καρτών!

Μην ξεχνάτε ποτέ να ζητάτε την απόδειξη που συνοδεύει τις αγορές σας. Το μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης για τις αγορές μας βαραίνει πρωτίστως εμάς τους ίδιους.

Advertisements

Ιανουαρίου 11, 2008 - Posted by | ΑΓΟΡΑ, ΓΕΝΕΤΙΚΑ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΜΕΝΑ ΠΡΟΪΟ, ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ, ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ, ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΚΑ, ΤΙΜΕΣ |

2 Σχόλια »

  1. Καλημέρα,

    Την περασμένη εβδομάδα αγόρασα ένα ζευγάρι αθλητικά παπούτσια με έκπτωση από κατάστημα στο Χαλάνδρι.
    Τελικά τα παπούτσια αποφάσισα να τα αλλάξω.
    Πηγαίνοντας στο μαγαζί μου είπαν οτι δεν γίνεται να αλλαχτεί εκπτωτικό είδος.
    Υπόψην οτι το παραπάνω δεν αναγράφεται πουθενά μέσα στο εν λόγω κατάστημα, αλλά είναι «πολιτική του καταστήματος»
    Θα ήθελα να μου πείτε αν ισχύει κάτι τέτοιο.
    Ευχαριστώ

    Σχόλιο από costas | Φεβρουαρίου 6, 2008 | Απάντηση

  2. Αγαπητέ Κώστα,

    σύμφωνα με το Ν. 2251/94 περί προστασίας των καταναλωτών όπως σήμερα ισχύει ένας προμηθευτής έχει υποχρέωση να αντικαταστήσει ή να επιστρέψει χρήματα σε περίπτωση που ένα προιόν είναι ελαττωματικό.
    Σε περίπτωση μη ελαττωματικού προιόντος δυστυχώς για τους καταναλωτές δεν υπάρχει αντίστοιχη υποχρέωση από τον νόμο.
    Ναι σίγουρα είναι πολιτική του καταστήματος να αντικαθιστά ή να μην αντικαθιστά προιόντα που αγοράσαμε όταν αυτά δεν είναι ελαττωματικά.
    Αλλά και εμείς ως καταναλωτές επιβραβεύουμε τις καλές πολιτικές που είναι ΥΠΕΡ του καταναλωτή και αποδοκιμάζουμε αυτές που είναι ΚΑΤΑ του καταναλωτή.
    Εγώ απλώς δεν θα ξαναψώνιζα εάν θεωρούσα ότι το κατάστημα μπορούσε να με εξυπηρετήσει και δεν το έκανε!!!

    Σχόλιο από Σήλια | Φεβρουαρίου 6, 2008 | Απάντηση


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: