NEO INKA – ΣΕ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΕΙ, ΔΥΝΑΜΩΣΕ ΤΟ!!!

ΓΙΝΕ Ο ΕΠΟΜΕΝΟΣ ΚΡΙΚΟΣ ΣΤΟ ΔΙΚΤΥΟ.

Κοινωνία των φιλάθλων

Ως φίλαθλοι χαρακτηρίζονται τόσο οι  οπαδοί των  ομάδων όσο και οι  απλοί  άνθρωποι  που  τους  έλκει  το  αθλητικό  θέαμα και  ιδιαίτερα  το  ποδόσφαιρο, το  οποίο  είναι  και το  πλέον  λαϊκό  διαδεδομένο άθλημα – θέαμα, σε  όλο  τον  κόσμο. Αυτοί  οι  φίλαθλοι, οργανωμένοι ή  μη, είναι  μέρος  της  Κοινωνίας  των  Πολιτών  και  τούτο  γιατί  όλοι, ασχέτως  σωματειακών  αντιπαλοτήτων, τον ίδιο σκοπό  έχουν: ν΄ απολαύσουν  ο  καθένας  με  τον  τρόπο  του  και  όλοι  μαζί ,με  ίδια  ή  διαφορετικά  συναισθήματα το  ποδοσφαιρικό  θέαμα – αθλητικό  θέαμα, μέσα  σε  συνθήκες  ελευθερίας και  διαφάνειας.

Το  ποδοσφαιρικό  (αθλητικό)  θέαμα που  από  την  αρχική  του  μορφή  μέχρι σήμερα  πέρασε  από  πολλά  κύματα. Είναι  δε πολύ  σημαντικό  να  γνωρίζουν  οι  φίλαθλοι  όλη  την  ιστορική  διαδρομή  του.

Το  ποδοσφαιρικό  θέαμα από κυριακάτικο χόμπι, για  αθλητές  και  θεατές, έγινε  προϊόν που  ανήκει  πια  στην  Show  business  και  φυσικά  υπόκειται  και  στους  κανόνες  της  αγοράς, πέρα  από  την  συναισθηματική  ή  εθιστική  φόρτιση που  δίνει  στις  μάζες.

Έτσι  οι  φίλαθλοι  ως  ανήκοντες  στην  Κοινωνία  των  Πολιτών, έχουν  υποχρέωση  να  οργανωθούν  κάτω  από  τα  όποια  λάβαρα ή τις  σημαίες τους, αλλά  και  να  διεκδικήσουν  το  κομμάτι εκείνο  των  Δικαιωμάτων  του, , που  τους  ανήκει, από  τον  πρώτο  και  δεύτερο  τομέα, δηλαδή  από  την  Εξουσία  και  την  Αγορά. 

Βέβαια  αυτό  δεν  γίνεται  από  την  μια  στιγμή  στην  άλλη γιατί  και  η  Εξουσία  και  το  Χρήμα δεν  είναι  διατεθειμένοι να  κάνουν  παραχωρήσεις Δικαιωμάτων και  μάλιστα  δικαιωμάτων ουσίας  και  όχι  κατ΄ επίφαση. Αυτό  θα  επιτευχθεί  με  οργάνωση  και  αγώνα , με  υπομονή  και  επιμονή  πάνω  σε  θέματα  και  δράσεις  που  κατοχυρώνουν  τα  Δικαιώματα  των  Φιλάθλων – των  Πελατών  των  γηπέδων.

Όπως  όλοι  γνωρίζουν  η  όποια  εξουσία  έχει  βαθιές   ρίζες στον  χρόνο  και  στον  χώρο και  η  παρουσίαση  της  στην  διακυβέρνηση , με  όποια  μορφή  παρουσιάζεται  αυτή, έρχεται  από  πολύ  μακριά. Η  Αγορά  είναι  επίτευγμα  του  Ευρωπαϊκού  Διαφωτισμού  και  των  μεγάλων ανακατατάξεων που  έφερε  στην  εξουσία  το  Έθνος – Κράτος και  την  έννοια  της  Ιδιοκτησίας  , σε  σύγκρουση  με  την  φεουδαρχία , μέσα  από  τα  νάματα όλων  των  Επαναστάσεων από  τον  13ο  αιώνα  και  μετά  και  την  δημιουργία  των  Μπούργκος  στην  Δυτική  Ευρώπη ή  των  αστικών  κέντρων αλλού.  Έτσι  σήμερα  έχουμε  την  Οικονομία  της  Αγοράς  που  η  Εξουσία – Κράτος αναγκάστηκε  μέσα  από  θέσεις, πιέσεις  και  ανάγκες  να  παραχωρήσει δικαιώματα και  μερίδιο  διακυβέρνησης. Αλλού  λίγο, αλλού πολύ  έχει  σχεδόν  ταυτίσει την  ύπαρξή  του  με  αυτή. Εδώ  όμως  και  50  χρόνια  , πράξεις  και  παραλήψεις  που  έχει  τόσο  η  Εξουσία όσο  και  η  Αγορά, έρχεται  να  καλύψει  η  Κοινωνία  των  Πολιτών στηριζόμενη  στην  Αλληλεγγύη  μεταξύ  των  Πολιτών , απαιτώντας  τα  Δικαιώματα  που  έχουν  απέναντι  στην  Εξουσία  και  το  Χρήμα.

Όλο  αυτό  το  εισαγωγικό αναφέρθηκε  για  να  γίνει  πιο  κατανοητό  ότι  οι  Φίλαθλοι, οι  Χρήστες  των  Αθλητικών  Θεαμάτων , οι  Πελάτες  των  Γηπέδων, είναι  και  παραμένουν μέρος  της  Κοινωνίας  των  Πολιτών διεκδικώντας  τα  Δικαιώματά  τους που αναφορικά  είναι:

  1. Στη  Προστασία  της  Ασφάλειάς  τους
  2. Στη  Προστασία  της  Υγείας  τους
  3. Στη  Προστασία  των  Οικονομικών  Συμφερόντων  τους
  4. Στην  Ενημέρωση 

Τα  θεμελιώδη  αυτά  δικαιώματα  καταπατούνται  από: 

  • Τους  μη  ασφαλείς  χώρους  διεξαγωγής  των  αγώνων
  • Τις  μη  ασφαλείς  συνθήκες  διεξαγωγής  των  αγώνων
  • Την  απουσία  προϋποθέσεων  διασφάλισης  της  δημόσιας  υγείας
  • Την  χαμηλή  ποιότητα  και  τις  υψηλές  τιμές  των  τροφίμων  και  άλλων προσφερομένων ειδών, μέσα  και  γύρω  από  τους  αγωνιστικούς  χώρους
  • Την  απώλεια  κάθε  έννοιας  διαπαιδαγωγικού  χαρακτήρα  και  την συνακόλουθη αντένδειξη  των  γηπέδων, ως  χώρων  κατάλληλων για  την  νεολαία
  • Την  μη  διαφανή  διεξαγωγή  πρωταθλημάτων  για  πολλούς  και  διάφορους   λόγους , που  μπορούν  όμως  να  αναλυθούν. 

Οι  ευθύνες  όλων  είναι  σημαντικές  και  αλληλοσυμπληρούμενες. Ευθύνες έχουν τόσο οι Διοικήσεις  εταιριών  αθλητικού  θεάματος ( Π.Α.Ε. , Κ.Α.Ε. κλπ ) και  συλλόγων όσο και οι παίκτες  και  αθλητές, τα  Μέσα  ενημέρωσης  και  οι λειτουργοί  του  τύπου, οι οπαδοί  και οι φίλαθλοι, διαιτησίες, οι χορηγοί όπως εξάλλου και οι  ηγεσίες  Αθλητικών  Ομοσπονδιών  και  Ενώσεων  κ.λ.π. Αλλά  πριν  και  πάνω  απ΄ όλους  η  ΠΟΛΙΤΕΙΑ  που  δεν  εφαρμόζει  τους  νόμους  που  η  ίδια  ψήφισε και  συμπεριφέρεται με  γνώμονα  το  περίφημο  << πολιτικό  κόστος>>, αλλά  και  καπρίτσια  των εκλεκτών  της  Αγοράς  που  τάχα  επενδύουν στο  Αθλητικό  θέαμα, τα  δε  νομοθετήματα που  της  είναι  πάντα  προς  όφελός  τους.  Παραδείγματα  υπάρχουν  πολλά. Δεν  μπορούμε εμείς  οι  φίλαθλοι που  στηρίζουμε  με  όλους  τους  τρόπους  το  ποδόσφαιρο  να  μένουμε  απαθείς  σε  κοινές  διαπιστώσεις  που το ταλανίζουν:   

  • Γήπεδα  –  καλύβες  με  Ασθένειες  του  ντόπιου  ποδοσφαίρου…
  • Θανατηφόρες  ελλείψεις  στα  γήπεδα…
  • Κίνδυνος  – Θάνατος  οι  μεγάλες  φάσεις  για  έμφραγμα  ή  εγκεφαλικά…
  • Τι  αναπνέουν  αθλητές  και  θεατές  στους  αθλητικούς  χώρου;
  • Ποδόσφαιρο  και  οπαδοί – Συνταγή  βίας…
  • Γιατί  θέλουν  να  ( ξανά) διώξουν  τον  κόσμο  από  τα  γήπεδα;
  • Το  κράτος  της  μπάλας…
  • Προβληματική  η  εξυγίανση  του  ποδοσφαίρου  από  ανθρώπους  αμφιβόλου  ήθους…
  • Η  κόπρος  των  παραγόντων – Παλαιά  τέχνη, νέες  μέθοδοι καταδολίευσης  του  εγχώριου  ποδοσφαίρου…
  • Στρατηγικές  μάρκετινγκ  για  τον  φίλαθλο – καταναλωτή 

Όλα  τα  παραπάνω  σημειολογικά και  όχι  μόνο καθώς  και  άλλα  μπορούν  να  αποτελέσουν  την  μαγιά  των  συζητήσεων  και  διεκδικήσεών μας για  την  σωστή  διακυβέρνηση  του  ποδοσφαίρου, που  θα  απαιτήσουμε  να έχουμε  λόγο και  να  μην  είμαστε  παθητικοί  θεατές  που  τους  εκμεταλλεύονται  οι  πάντες, από  τον  πιο  μικρό  ως  τον  πιο  μεγάλο  εξουσιαστή  του  χώρου.Οι  ευθύνες  όμως  της  διεκδίκησης  αυτών  των  Δικαιωμάτων, είναι  υποχρέωση  και  ευθύνη  όλων  μας, με  προεξάρχοντες  τους  οργανωμένους  φιλάθλους  των  ομάδων, που  είναι  αυτοί  οι  πρώτοι  υποφέροντες από  τις  διάφορες  πρακτικές  εκμετάλλευσης! Των  οργανωμένων που  δεν  έχουν  μόνο  σκοπό  την  νίκη  της  ομάδας  τους αλλά  έχουν  καθήκον  και  υποχρέωση να  γίνουν  καθοδηγητές όλων  των  υπολοίπων. Η  δύναμη  των  φιλάθλων  είναι  δεδομένη , αλλά  επειδή  είναι  κατακερματισμένη και  μη  έχουσα  ένα  κεντρικό  πυρήνα – όργανο  συσπείρωσης, άγετε   και  φέρετε   κατά  το  δοκούν  από  το  κράτος  και  το  χρήμα. Δηλαδή  από  την  εκάστοτε  Εξουσία  και  από  το  σύνολο  των  Π.Α.Ε. Οι  Π.Α.Ε. που  φροντίζουν  να  προσεταιρίζονται με  διάφορους  τρόπους, όσο  το  δυνατόν  μεγαλύτερο  μέρος  φιλάθλων για  να  τους  εκμεταλλεύονται με  κάθε  τρόπο  και  για  κάθε  σκοπό.Οι  Π.Α.Ε. που  τους  έχουν  ανάγκη για  την  διάθεση  του  <<προϊόντος  τους>> , αλλά και  που  τους  περιφρονούν όταν  πρόκειται  να  διεκδικήσουν τα  Δικαιώματά  τους. Η  εκμετάλλευση  που  γίνεται  στο  συναίσθημα των  φιλάθλων, από  τις  εκάστοτε  κρατικές  ή  οικονομικές  διοικήσεις, που  είναι  ένα  μείζον  θέμα  και  πρέπει  και  επιβάλεται οι  ίδιοι  οι  φίλαθλοι να  καταλάβουν  και  ν΄ αντιδράσουν με  τρόπους  και  δράσεις  που  θα  τους  καταστήσουν ομότιμους  συνομιλητές  με  την  κρατική  και  την  οικονομική  εξουσία, δηλαδή  με  τα  όργανα  εποπτείας  της  πολιτείας που  υπάρχουν  για  το  ποδόσφαιρο , αλλά  και  των  οργάνων  διοίκησης  των  Π.Α.Ε.  (πρέπει  να υπάρχουν  εκπρόσωποι  των  φιλάθλων σε  όλα  τα  όργανα  διοίκησης).Ακόμα  και  τα  άλλα  έσοδα  των  Π.Α.Ε. – διαφημίσεις, στοίχημα, ΠΡΟ ΠΟ – από  τους  φιλάθλους  προέρχονται, γιατί το  κόστος  τους  περνά  σε  αυτούς.  Εδώ  μπαίνει  και  έτερος   εκμεταλλευτής  των  συναισθημάτων  των  φιλάθλων, που  δεν  είναι  άλλος  από  τα  Μ.Μ.Ε. και  ιδιαίτερα  αυτά  που  έχουν  ως  βασική  τους  ύλη  τον  αθλητισμό. Των  Μ.Μ.Ε. που  είναι  διαμορφωτές  της  αθλητικής  κοινής  γνώμης και  ενίοτε  καθοδηγητές  των  οπαδών, από  ανθρώπους  που  πολλές  φορές  δεν  έχουν  τις  κατάλληλες  γνώσεις και  τους  οδηγούν  σε  άλλες  ατρόπους , με  τρόπους  και  μεθόδους  ύποπτες….( εδώ  μπορεί  ν΄ ανοίξει ένα  άλλο  κεφάλαιο συζήτησης ). Η  συμπεριφορά  των  φιλάθλων, των  πελατών  των  γηπέδων είναι  ιδιάζουσα, γιατί  στηρίζεται  στην  επιθυμία  να  δει  κάποιος  ζωντανά ή  από  τηλεόραση  ή  από  άλλο  μέσο, ένα  ποδοσφαιρικό  θέαμα, αλλά  συγχρόνως  είναι  και  συναισθηματική γιατί  έχει  ως  βάση  την  έννοια  του  οπαδού της  όποιας  ποδοσφαιρικής  ομάδας καταρρίπτοντας εν  μέρει  το  αξίωμα ότι  οι  καταναλωτές  είναι  δεδομένοι  ως  προς  την  αγορά  του  προϊόντος  ή  της  υπηρεσίας, αλλά  δεν  είναι  δεδομένοι  από  που  θα  το  αγοράσουν. Λίγοι  είναι  οι  φίλαθλοι  που  παρακολουθούν ζωντανά  ποδοσφαιρικά θεάματα που  προσφέρονται  από  άλλες  ομάδες και  αν  το  κάνουν, το  κάνουν γιατί  η  άλλη  ομάδα έχει  κάτι  άλλο που  δίνει  ευχαρίστηση σε  όποιον  το  παρακολουθεί, αλλά  πάντα  αυτοί  η  κατηγορία  των  φιλάθλων προσπαθεί  να  βρει  ψεγάδια  για  να  δικαιολογήσουν  τις  αδυναμίες  των  ομάδων συμπάθειας  τους. Σ ε  αντίθεση  με  τον  οπαδό  της  ομάδας, που  βρέξει, χιονίσει, κάνει  ζέστη  ή  κρύο θα  πάει  να  παρακολουθήσει  το  ποδοσφαιρικό  θέαμα  που  προσφέρει    η  ομάδα  του, κρίνοντας, επικρίνοντας, επιδοκιμάζοντας ή  αποδοκιμάζοντας  , ότι  θεωρεί  αυτός  σωστό, αλλά  πάντοτε  έχει  ως  αξίωμα  την  με  κάθε  τρόπο  νίκη  της  ομάδας τους , δικαιολογώντας  το  κάθε  τι που  θα  τους  φέρει  το  επιθυμητό. Εν  τούτοις  και  αυτός  ο  οπαδός  έχει  τον  τρόπο  ν΄ αντιδρά, όταν  η  κοροϊδία  ή  οι  συμπεριφορές  των  διοικητικών  καθεστώτων  των  ομάδων  τους, που  αποκλίνουν  από  τα  πιστεύω τους – υπάρχουν  και  αυτά – κάνει  από  μόνος  του  το  δικό του  μποϋκοτάζ .  

Δεν  είναι  λίγες  οι  ομάδες  στην  Ελλάδα που  έχουν  πτώση  της  πώλησης  των  εισιτηρίων τους και  προσπαθούν  να  τα  αναπληρώσουν  με  άλλων  ειδών  έσοδα, που  είναι  και  έσοδα  που  ξεφεύγουν από  τα  καθιερωμένα και  παύουν  να  κάνουν  το  ποδόσφαιρο, το  κατεξοχήν  λαϊκό  θέαμα, ελκυστικό  και δημιουργείται έτσι  μεγάλο  πρόβλημα στις  διοικήσεις  των  ομάδων, που  έχουν  και  ασυλία  γενικώς.

Μια  παράμετρος  που  πρέπει  να  λαμβάνεται  από  τους  φιλάθλους υπ’ όψιν, είναι  αυτή  των  εργαζομένων, δηλαδή  των  ποδοσφαιριστών που  η  συμπεριφορά  τους  δημιουργεί  μια  παραδοξότητα  που   παρά  τον  ορυμαγδό  των  καταγγελιών  και  την  γελοιοποίηση  της  εργασίας  τους  δεν  αντιδρούν .

Θα  μπορούσε  κανείς  να  επικαλεστεί  την  έλλειψη  θεσμικών  μέσων, που  θα  επέτρεπαν  στους  ίδιους  τους εργαζόμενους  στο αθλητικό θέαμα να  παρέμβουν. Γιατί  τάχα δεν  επεμβαίνει  το  συνδικαλιστικό  τους  όργανο  με  την  δημιουργία  ακόμα – ακόμα  και  μιας  επιτροπή  από  επιφανείς  ποδοσφαιριστές, που  θα  καταγγέλλουν  τη  διεύρυνση  της  αλητείας   για να  την  κρατήσουν  σε  απόσταση  από  τον  χώρο  εργασίας  τους, που  καρκινοβατεί. Αν  οι  ίδιοι  οι  ποδοσφαιριστές  των  μεγάλων  ομάδων δεν  τολμήσουν  να  καταγγείλουν  τα  βρόμικα, και  αρκούνται  μόνο  σε  συγκομιδή  κάποιων  βαθμών , είναι  τουλάχιστον  συνένοχοι  και  γιατί  ενώ  γνωρίζουν  πανηγυρίσουν  για  ν΄ ανέβουν  στην  εκτίμηση  των  οπαδών  της  ομάδας  τους . Αντίθετα  αν  τα  καταγγείλουν  θα  κερδίσουν  την  εκτίμηση  και  αγάπη  όλων  των  φιλάθλων και  θα  γίνουν  οι  πρωτοπόροι  της  κάθαρσης  του  ποδοσφαίρου  δηλαδή  της  δουλειάς  τους  που  όλα  γίνονται  πάνω  στις  δικές  τους  τις  πλάτες.

Εξάλλου  δεν  μπορεί  να  γίνει  λευκή  απεργία από  τις  αντίπαλες  ομάδες . Κάθε  παρόμοια  κίνηση  θεωρείται  πράξη  εκ  του  πονηρού ελαυνόμενη , που  οδηγεί  τον  καταγγέλλοντα  στην  θέση  του  καταγγελλομένου. Το  σκηνικό   είναι  καλοστημένο. Το  χρήμα  ρέει  υπογείως , αποδείξεις  δεν  υπάρχουν  και  ο  καγχασμός  των  καθαρμάτων  – που  απολαμβάνουν  της  υπολήψεως  του  θείου – ρεκάζει  πάνω  από  τους  αγωνιστικούς  χώρους. Θα  μπορούσαν  να  απαριθμηθούν και  άλλες  πράξεις  και  γεγονότα  , αλλά  πιστεύουμε, ότι  μπορούμε  να  ξεκινήσουμε  για  να  δημιουργήσουμε  τις  συνθήκες  και  προϋποθέσεις για  ένα  οργανωμένο  σωστά Κίνημα  Φιλάθλων, απαιτώντας με  κάθε  τρόπο  τα  Δικαιώματά  μας. 

Όσοι νομίζουν  ότι  τους  αντιπροσωπεύει  το  κείμενο  αυτό – το  οποίο  δεν  είναι  θέσφατο, αλλά  ένα  κείμενο  εκκίνησης που  επιδέχεται τροποποιήσεις μέσα  από  διάλογο –  και  έχουν  την  τόλμη  και  την  βούληση να  προχωρήσουν  σε  Δράσεις  που  θα  έχουν  το  επιθυμητό  αποτέλεσμα ας  επικοινωνήσουν  μαζί  μας, για  την  δημιουργία  ενός Forum Προβληματισμού  και Παρέμβασης, από  πλευράς  Φιλάθλων , στο  Αθλητικό  γίγνεσθαι της  Πατρίδας  μας.  

   Πρωτοβουλία φιλάθλων μελών νέου ΙΝΚΑ & ΙΝΚΑ Μακεδονίας                              

Advertisements

Σεπτεμβρίου 12, 2007 - Posted by | Blog

2 Σχόλια »

  1. Φίλοι μακεδόνες,

    όχι άλλες σεντονιάδες! Το λακωνίζειν εστί φιλοσοφείν…

    Να πω ακόμα ότι το ψάρι βρωμά από το κεφάλι, και εσείς δεν είπατε τίποτε για τους πρώην τους νυν και τους επόμενους νοννούς. Τους υπουργούς του Ελλ. αθλητισμού.

    Σχόλιο από orfnos | Σεπτεμβρίου 12, 2007 | Απάντηση

  2. ΚΑΛΗ Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΩΝ ΦΙΛΑΘΛΩΝ ΑΛΛΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΚΑΤΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΩΝ ΑΘΛΩΝ Ή ΤΩΝ ΑΘΛΙΩΝ, ΔΙΟΤΙ ΜΙΑ ΖΩΗ ΤΡΕΧΟΥΜΕ ΝΑ ΓΛΥΤΩΣΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΙΑΒΕΡΗΔΕΣ

    Σχόλιο από dimitriskaramitsas | Σεπτεμβρίου 13, 2007 | Απάντηση


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: